پیام تسلیت مراجع تقلید و علما به مناسبت ارتحال آیت‌الله مؤمن
کد خبر: 3792393
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

پیام تسلیت مراجع تقلید و علما به مناسبت ارتحال آیت‌الله مؤمن

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیات عظام مکارم، نوری همدانی و صافی گلپایگانی، همچنین جامعه مدرسین و برخی دیگر از علما و اساتید حوزه علمیه با صدور پیام‌های جداگانه ارتحال آیت‌الله محمد مؤمن قمی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مراجع تقلید، علما و جامعه مدرسین به مناسبت ارتحال آیت‌الله مومنبه گزارش ایکنا، متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت رحلت حضرت آیت‌الله مؤمن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فقدان اسفناک عالم مجاهد و مبارز آیت‌الله مؤمن قمی (قدس سره) موجب نهایت تأثر گردید. این عالم فرزانه که از بنیۀ علمی قوی و تقوای بالایی برخوردار بود در طول عمر خود به نشر علوم اسلامی و مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) پرداخت و از پیشتازان انقلاب بود. از صفات برجستۀ او قاطعیت در اجرای احکام اسلام و مبارزه با عوامل ضدّ انقلاب بود.

اینجانب این ضایعۀ مولمه را به حوزۀ علمیۀ قم و علاقه‌مندان و بیت شریف ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. خداوند روح او را با ارواح ائمة طاهرین(علیهم السلام) محشور فرماید و به بازماندگان مخصوصاً بیت شریفش صبر و اجر فراوان عطا نماید.

تسلیت آیتالله نوری همدانی

همچنین آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: ساده‌زیستی و صراحت لهجه و دفاع از ولایت فقیه را می‌توان از ویژگی‌های آیت‌الله مؤمن برشمردند.

متن پیام تسلیت  حضرت آیت‌الله نوری همدانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مؤمن از اساتید برجسته حوزه علمیه قم  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر خبر ارتحال فقیه عالیقدر آیت‌اللهآقای حاج شیخ محمد مؤمن رحمت الله علیه را دریافت نمودم. این عالم مجاهد از شخصیت های اثر گذار حرکت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و علاوه بر سال‌های تدریس و تربیت شاگردان فراوان در عرصه مسئولیت های متعدد از جمله عضویت جامعه مدرسین، خبرگان رهبری و شورای نگهبان توانست خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب بنماید. ساده زیستی و صراحت لهجه و دفاع از ولایت فقیه را می توان از ویژگی های دیگر ایشان برشمرد.

اینجانب در گذشت این عالم بزرگوار را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه، رهبری معظم، حوزه‌های علمیه، خانواده محترم خصوصا اخوی محترمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌کنم.

تسلیت آیت‌الله صافی

آیت‌الله صافی نیز در پیامی رحلت ایشان را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

️رحلت عالم ربانی آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد مؤمن رحمه الله علیه موجب تاسف و تأثر گردید. آن فقیه وارسته، عمر با برکت خود را در راه اعلای کلمه الله و ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردان فاضل و ارشاد و هدایت مردم گذراند. تقوا، زهد و زندگی ساده به وضوح در رفتار و عمل ایشان دیده می شد.

اینجانب با تأثر فراوان، رحلت این شخصیت علمی را به حوزه های علمیه و شاگردان و فرزندان مکرمشان به ویژه جناب حجه الاسلام آقای حاج شیخ احمد مؤمن تسلیت گفته و غفران و رحمت الهی را برای آن فقید سعید مسئلت دارم.

پیام جامعه مدرسین

همچنین متن پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت‌الله محمد مؤمن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه الراجعون)

ارتحال مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله محمد مؤمن قمی (رحمة الله علیه)  نائب رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت موجب تاسف و تأثرشدید گردید.

ایشان از شاگردان مبرز حضرت امام‌خمينی(ره) و از حامیان جدی نظریه ولایت فقیه بود و تألیفات اثرگذار و گرانقدری در تشریح و تبیین آن داشت و در عمل و رفتار سیاسی نیز عالمی ولایتمدار و انقلابی به شمار می‌رفت که با همراهی و دفاع از حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی درقبل و بعد از آن با حمایتهای بی‌دریغ خود از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب در طول سالیان متمادی منشأ اثر بسیار گردید.

منش مردمی  و اخلاق و سلوک زاهدانه  این عالم متعهد ایشان را ملجأ و پناه طلاب و مردم قم و نمونه‌ ی یک روحانی پارسا و انقلابی در برابر چشم همگان قرار داده بود. این فقیه عالیقدر عمیقاً به ارزشها و معیارهای  اصولی و فقهی توجه داشت و با قاطعیت و دقت نظر در مقابل شبهات و انحرافات ایستادگی و روشنگری می کرد.

آثار علمی و فقهی این عالم انقلابی و تدریس طولانی در حوزه علمیه تنها بخشی از خدمات ارزنده‌ی این فقید سعید به مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام اسلامی است. ایشان با حضور موثر در نهادهای برجسته‌ای از نظام اسلامی همچون شورای نگهبان، شورای عالی حوزه  و مجلس خبرگان رهبری متعهّدانه به انجام وظایف خطیر انقلابی  پرداخت و تمام اندیشه وعمل خود را برای خدمت به انقلاب اسلامی به کار گرفت.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري «مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه، مردم انقلابی قم همچنین آقازادگان محترم و بیت مکرم و اخوی گرامی ایشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی مؤمن و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، براي آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است. همچنین از همگان دعوت به عمل می‌آید که در مراسم تشییع و تکریم این عالم بزرگوار حضور فعال داشته باشند.

تسلیت آیت‌الله هادوی تهرانی

باسمه تعالی

ارتحال فقیه با سابقه شورای نگهبان، استاد معظم حوزه علمیه قم مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد مؤمن قمی رضوان الله عليه موجب نهایت تأسف و تأثر گردید. این جانب ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک به مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم و رهبری انقلاب دام ظله و علما و فضلای حوزه های علمیه و تمام بازماندگان محترم آن مرحوم، برای ایشان حشر با محمد و آل محمد عليهم السلام و برای تمام بازماندگان صبر جميل و اجر جزیل از درگاه الهی خواستارم.

انتهای پیام
captcha