جشنواره «زمستان بیدار» خلخال برگزار شد
کد خبر: 3792395
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

جشنواره «زمستان بیدار» خلخال برگزار شد

گروه اجتماعی ــ هفتمین جشنواره بازی‌ها و ورزش‌های زمستانی و پنجمین جشنواره طرح ملی زمستان بیدار خلخال در منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاه اندبیل این شهرستان برگزار شد.

جشنواره «زمستان بیدار» خلخال برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، هفتمین جشنواره بازی‌ها و ورزش‌های زمستانی و پنجمین جشنواره طرح ملی زمستان بیدار خلخال روز جمعه، سوم اسفندماه در منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاه اندبیل این شهرستان برگزار شد.
در این برنامه جمعی صد‌ها نفر از اهالی منطقه شرکت و از برنامه‌های مختلف اجرا شده از جمله تیوپ سواری، اسکی، باز‌های بومی و محلی، ساخت تندیس‌های برفی، سوارکاری، موسیقی، پخت آش‌های محلی، پیاده روی در برف و کوهپیمایی لذت بردند.
فرماندار و رئیس ستاد برگزاری جشنواره‌های خلخال در این جشنواره از ورزش به‌عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی و همچنین راز تندرستی و سلامتی انسان نام برد.
در آیین اختتامیه جشنواره از نفرات برتر در بخش‌های ورزشی با اهدای احکام قهرمانی و هدایایی تجلیل شد.
یادآور می‌شود، تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری خلخال واقع شده و به‌رغم وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، شیب مناسب برای برگزاری تمرین و مسابقات اسکی این منطقه امکانات بالا برنده اسکی سواران از جمله تله سیژ، تله کابین و تله اسکی ندارد.
همچنین استان اردبیل ظرفیت‌های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha