دادخواست قضایی برای توقف اکران یک فیلم ضدقرآنی در مصر
کد خبر: 3792423
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

دادخواست قضایی برای توقف اکران یک فیلم ضدقرآنی در مصر

گروه بین‌الملل ـ یک وکیل مصری با ارائه دادخواستی قضایی، توقف اکران فیلم «الضیف»(مهمان) در سالن‌های سینمایی مصر به دلیل تحریف آیاتی از قرآن در آن را خواستار شد.

دادخواست قضایی برای توقف اکران یک فیلم ضدقرآنی در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، سمیر صبری، وکیل مصری با تقدیم دادخواست قضایی به منظور توقف اکران این فیلم تأکید کرد: ادامه اکران این فیلم بر پرده‌های سینمایی مصر پیامدها و نتایج بسیار بدی بر روان، اصول و اعتقادات مردم این کشور دارد.

وی افزود: مفاهیم این فیلم با رویکرد تروریست‌ها در عدم اعتراف به مرکز اسلامی الازهر و تحریف آیات قرآن کریم سازگار است.

فیلم «الضیف» از زمان اکران مورد اتهامات و هجمات گسترده‌ای قرار گرفته که از جمله آن، وجود اشتباهات و ایرادات بی‌شمار دینی در آن، تحریف گسترده و تلفظ نادرست آیات قرآن است.

این وکیل مصری با استناد به انتقادات خالد الجندی، مبلغ و عضو شورای عالی امور اسلامی الازهر در رابطه با اشتباهات دینی وارده در این فیلم و تحریف قرآن کریم و انتقاد از سکوت مؤسسات دینی مصر از جمله الازهر، وزارت اوقاف، دارالافتاء و مجمع تحقیقات اسلامی و عدم موضع‌گیری این نهادها در قبال تحریف آیات قرآن در الضیف، خواستار توقف اکران این فیلم شد.

پیش از این خالد الجندی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «DMC»  گفته بود: در این فیلم تحریف زیادی درباره آیات قرآن کریم انجام شده است و تأکید کرده بود: این فیلم باید از بازارهای عربی و مصری جمع شود، زیرا به دلیل تحریف آیات قرآن، امکان ادامه اکران آن وجود ندارد.

فیلم «الضیف» به نویسندگی ابراهیم عیسی و کارگردانی هادی الباجوری به موضوع حجاب، واجب بودن آن و آزادی زنان در پوشش پرداخته است و در آن بسیاری از آیات قرآن در این زمینه به اشتباه تلفظ و تفسیر می‌شود. این فیلم فقط چند روز پس از اکران، جنجال زیادی را در جامعه مصر ایجاد کرده است.

«َیرین رضا»، «خالد الصاوی»، «احمد مالک» و «جمیلة عوض» از جمله بازیگران اصلی فیلم «الضیف» هستند.

انتهای پیام

captcha