قزوین؛ میزبان مرحله نهایی و اختتامیه مسابقه قرآنی «اسراء»
کد خبر: 3792440
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

قزوین؛ میزبان مرحله نهایی و اختتامیه مسابقه قرآنی «اسراء»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله نهایی و اختتامیه هشتمین دوره برنامه «اسراء» به میزبانی استان قزوین در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود که ۷۰ شرکت‌کننده در چهار رشته و ۲۲ داور در این برنامه حضور خواهند داشت.

استان قزوین میزبان مرحله نهایی و آئین اختتامیه مسابقه قرآنی اسراء

به گزارش ایکنا از قزوین، مرحله نهایی و آئین اختتامیه مسابقه قرآنی اسراء در استان قزوین برگزار می‌شود.
این برنامه طی هماهنگی‌های که از هفته‌ها قبل با استاندار قزوین و دست‌اندرکاران شبکه سراسری قرآن صداوسیمای جمهوری اسلامی شده و اعلام آمادگی که از جانب اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار خواهد شد. 
در مراسم فینال و اختتامیه هشتمین دوره برنامه اسراء در استان قزوین که در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود، ۷۰ شرکت‌کننده در چهار رشته و ۲۲ داور حضور خواهند داشت. 
فینال این دوره از مسابقات در استودیو برگزار نمی‌شود بلکه به صورت مردمی و با حضور عموم مردم و علاقه‌مندان خواهد بود از این رو طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و با مشارکتی که سایر دستگاه‌های مرتبط تحت نظارت استانداری قزوین خواهند داشت، فینال و اختتامیه مسابقه تلویزیونی اسراء طی چند هفته آینده در قزوین برگزار می‌شود.

برنامه اسراء به شکلی تأثیرگذار در استان اجرا شود
عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در این خصوص با بیان اینکه اگر آموزه‌های قرآنی در جامعه نهادینه شده و بیشتر مورد توجه قرار بگیرد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، اظهار کرد: در حفظ قرآن باید کوشا بود و باید بیش از پیش در حفظ کلمات و ارشادات قرآن پرداخته شود 
وی تأکید کرد: برنامه اسراء باید به شکلی که تأثیرگذار باشد در استان اجرا شود چرا که برنامه بدون تأثیر مثل کتاب قرآنی می‌ماند که در قفسه است اما کسی آن‌را نمی‌خواند.
زاهدی تصریح کرد: از ویژگی اصلی این گونه مسابقات و برنامه این است که خیلی از استعدادهای نهفته در علوم و فنون قرائت قرآنی کشف شده و باعث رشد فرهنگ الهی و سنت قرائت در بین جامعه می‌شود. 
استاندار قزوین با بیان اینکه این مسابقات با توجه به قابلیت‌ها و موقعیت شهر قزوین در علوم مذهبی و با توجه به جایگاه برجسته تاریخی باید در شأن قرآن و و مردم قزوین برگزار شود، گفت: همه دستگاه‌ها ذیربط مکلف به هماهنگی لازم و حداکثر کوشش برای بهتر برگزار شدن این مسابقه در قزوین را باید انجام دهند.

خلأ فعالیت جهادی در فعالیت‌های قرآنی حس می‌شود
حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، نیز با بیان اینکه توجه به موضوعات قرآنی و تلاش در ترویج فرهنگ قرآنی، ضرورتی است که نیاز به استدلال ندارد، بیان کرد: همین دلیل به تنهایی کافی بود برای اعلام آمادگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و استان قزوین جهت برگزاری فینال و اختتامیه این دوره از برنامه اسراء در استان قزوین البته با کمک همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط شد. 
وی افزود: فعالیت‌های قرآنی و تروج فرهنگ قرآنی، باید یک اصل محکم و اساسی نزد همه ما باشد.
حجت‌الاسلام مجیدی ادامه داد: اگر بخواهیم توفیقات ما در فعالیت‌های قرآنی چندین برابر شود باید در کنار هم قرار بگیریم و یک تعامل دو طرفه داشته باشیم تا با یک کار جهادی  فعالیت‌های قرآنی به جایگاه اصلی خود برسد امروز خلأ فعالیت جهادی در فعالیت‌های قرآنی حس می‌شود.

یادآوری می‌شود که مسابقه تلویزیونی اسراء برنامه‌ای با محوریت قرائت تقلیدی قرآن از تولیدات برجسته و قابل تقدیر شبکه قرآن و معارف سیما به شمار می‌رود.  
انتهای پیام

captcha