زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند
کد خبر: 3792466
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
با موافقت نمایندگان؛

زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند

گروه اقتصاد ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مصوب کردند که زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور 1398 تا دوازدهم آبان‌ماه سال آینده از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج شوند از پرداخت عوارض خروج معاف شوند.

زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند

به گزارش ایکنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز شنبه چهارم اسفندماه، در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور با تبصره 11 آن موافقت کردند.

در جزء اول از این بند (د) این تبصره آمده است: در سال 1398، عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 24 اسفند 1396 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن اخذ می‌شود.

افراد مرزنشین به کسانی اطلاق می‌‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند و خویشاوندی نسبی و سببی تا ابتدای سال 1396 به مردم کشورهای همیشه داشته باشند؛ بررسی و تأیید این موضوع با فرمانداران شهرستان‌های مرزی است.

در جزء دوم در بند (د) این تبصره آمده است: زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور 1398 تا دوازدهم آبان‌ماه سال 1398 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج شوند از پرداخت عوارض خروج معاف می‌شوند.

لازم به ذکر است که سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده خوی و چایپاره پیشنهاد داد که کلمه «یکبار» از جزء اول این بند حذف شود.

نماینده دولت در این‌باره گفت که این‌کار به معنای تخفیف مالیاتی است و باعث کاهش درآمد دولت خواهد شد، لذا باید به تصویب دو سوم نمایندگان برسد.

با رأی‌گیری از نمایندگان این پیشنهاد تصویب نشد.
انتهای پیام

captcha