انتقاد سردار غیب‌پرور از کم‌لطفی مجلس در تصویب طرح‌های بسیج
کد خبر: 3792468
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

انتقاد سردار غیب‌پرور از کم‌لطفی مجلس در تصویب طرح‌های بسیج

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بسیج مستضعفین از کم‌لطفی مجلس برای تصویب طرح‌های بسیج انتقاد کرد و گفت: بسیج می‌تواند در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ورود پیدا کند و اگر بودجه مربوطه اختصاص یابد، طی دو سال ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی از سوی این نهاد راه‌اندازی می‌شود.

‌‌به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین جشنواره و نمایشگاه تخصصی بسیج مهندسین صنعتی کشور با عنوان سرآمدان فناوری و صنعت امروز چهارم اسفند ماه، با حضور سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صالحی،‌ رئیس سازمان انرژی اتمی و چند تن از وزرا در سالن خلیج فارس نمایشگاه محل دائمی نمایشگاه بین المللی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  شهبازی، رئیس سازمان بسیج مهندسین با اشاره به طرح اعتلای بسیج مهندسین صنعتی، گفت: در این راستا سه طرح را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که اولین مورد آن ایجاد «شبکه اجتماعی تعاملی تخصصی» با رویکرد ایجاد دانایی در چهار مؤلفه دانش، مهارت، تکنیک و ابزار و تجهیزات است. در این شبکه‌های اجتماعی، اشراف اطلاعاتی نسبت به مولفه‌های توان ایجاد شده است.

وی از دیگر طرح‌های این سازمان را صنعت یار معرفی کرد که با هدف کمک به احیای صنایع کوچک و متوسط به فعالیت می‌پردازد و گفت: ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که ۳۱ هزار و ۵۰۰ مورد آن راکد و نیمه‌فعال است و با ظرفیت زیر ۲۰ درصد فعالیت می‌کند. در این طرح ۱۲۵ گروه جهادی به دنبال پایش و عارضه‌یابی صنایع خرد، کوچک و متوسط هستند و طی دو سال این طرح را به سرانجام می‌رسانند. طی سال آینده ۵۰ درصد این طرح اجرایی می‌شود.

طرح «جهاد روشنایی» از دیگر فعالیت‌های بود که شهبازی بدان اشاره و بیان کرد: در این طرح توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در رنج خانگی و مزرعه‌ای از پنج تا ۱۰۰ کیلو وات دنبال می‌شود. علاوه بر این به دنبال ایجاد دانش فنی ساخت سلول‌های خورشیدی نیز هستیم و در تلاشیم ظرفیت‌های موجود در این زمینه را شناسایی کنیم.

شهبازی در ادامه به فعالیت‌های صورت‌گرفته مرتبط با این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: دو هزار طرح از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه ارائه شد که ۲۸۰ مورد منتخب که آماده تجاری‌سازی شدن نیز هست، به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌های صنعت با مشکل روبه‌رو هستیم و این در حال است که توان رفع آن در کشور وجود دارد، گفت: نظام مسائل از وزارتخانه‌های مرتبط احصا و با جامعه مخاطب به اشتراک  گذاشتیم تا راهکار‌های میانبر و کم هزینه اعلام شود.

در ادامه این مراسم سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تقدیر از سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور به جهت تلاش برای عزت انقلاب اسلامی، گفت: کشور ما سرزمینی پهناور است که خداوند هر چه به تمام عالم داده است را به صورت یکجا به این کشور نیز عطا کرده است. این نعمات از جغرافیای وسیع با تمام انرژی‌های موجود و معادن گرفته تا نیروی انسانی ممتاز است که به  یمن انقلاب اسلامی بروز و ظهور واقعی یافت.

 سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه اگر توقع داریم در بخش مدیریتی کشور اهتمام جدی‌تری صورت گیرد، خودمان نیز باید شامل حال این هدف شویم، گفت: شناسایی استعداد‌ها و ایجاد شبکه توانمندسازی و اثربخشی از وظایف بسیج است به طوری که بدانیم چه نیرویی، در کجای کشور، با چه ظرفیت، توان و ایده‌ای حضور دارد و بتوانیم از آن بهره بگیریم.

 وی با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور متعهد شده است که در سال ۹۸ تعداد ۵۰ کلینیک صنعتی ایجاد کند، تصریح کرد: این مهم و موارد شبیه به آن می‌تواند به کمک وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با بهره از عارضه‌یابی انجام شود.

 سردار غیب پرور با انتقاد از اینکه همواره هنگام بازدید از نمایشگاه‌ها با جوانانی روبرو می‌شود که از عدم حمایت گلایه‌مند هستند، گفت: این در حالی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ایراد شده، بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان تأکید به عمل آمده است.‌ این مسیر از سوی معظم له مشخص شده و ما باید به صورت عملیاتی جوانان را باور کنیم.
 
کم‌لطفی مجلس برای تصویب طرح‌های بسیج
سردار غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود از کم‌لطفی مجلس برای تصویب طرح‌های بسیج انتقاد کرد و گفت: بسیج می‌تواند در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ورود پیدا کند. اگر بودجه مربوطه اختصاص یابد، طی دو سال ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی از سوی این نهاد راه‌اندازی می‌شود.

 سردار‌غیب پرور تصریح کرد: ادعای تصدی‌گری نداریم و می‌خواهیم نوکری کنیم، فقط خواهان آن هستیم که مسیر را برای خدمتگزاری ما باز کنند. امیدواریم با کمک دستگاه‌های دولتی با حرکت جهادی و رفتار انقلابی مشکلات را حل کنیم، چرا‌که غیر از این نسخه نمی‌توان با روش دیگری در مسیر موفقیت گام برداشت.

انتهای پیام
captcha