حمایت تلویحی بن سلمان از نقض حقوق مسلمانان چین
کد خبر: 3792472
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

حمایت تلویحی بن سلمان از نقض حقوق مسلمانان چین

گروه بین‌الملل – محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دیدار خود با رئیس‌جمهور چین، تلویحاً از نقض حقوق اقلیت مسلمان این کشور حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ جامعه اویغورها و سایر مسلمانان چه در داخل و چه در خارج چین از ولی‌عهد عربستان به عنوان حاکم کشوری که ادعای تولیت مقدس ‌‌ترین مکان‌های اسلامی را دارد، توقع داشتند نسبت به نقض حقوق مسلمانان این کشور واکنش نشان دهد اما او در جریان سفر به چین هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد.
 
بن سلمان در دیدار با رئیس‌جمهور چین با حمایت تلویحی از اقدامات پکن علیه اقلیت‌های مسلمان گفت: ما از حق چین در اقداماتی که علیه تروریسم و برای تضمین امنیت ملی خود انجام می‌دهد دفاع می‌کنیم. ما آماده تقویت روابط با چین هستیم.

نزدیک به 10 میلیون نفر از اقلیت مسلمان اویغور در استان سین کیانگ چین زندگی می‌کنند. مسلمانان سالهاست که تحت تبعیض فرهنگی، دینی و اقتصادی دولت چین قرار دارند.

بنابر اعلام مقامات آمریکایی و کارشناسان سازمان ملل، یک میلیون نفر از مسلمانان این منطقه در اردوگاه‌هایی که دولت چین آنها را اردوگاه کارآموزی می‌خواند در شرایط بسیار ناگواری به سر می‌برند.
 
انتهای پیام
 
حیدر عبداللهی
captcha