شرکت ٣٢٠ هزار و ٧٤١ نفر از آذربایجان‌شرقی در آزمون سراسری حفظ قرآن
کد خبر: 3792512
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

شرکت ٣٢٠ هزار و ٧٤١ نفر از آذربایجان‌شرقی در آزمون سراسری حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از شرکت ٣٢٠ هزار و ٧٤١ نفر از این استان در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

شرکت ٣٢٠ هزار و ٧٤١ نفر از آذربایجان‌شرقی در آزمون سراسری حفظ قرآن

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در استان آذربایجان‌شرقی ٣٢٠ هزار و ٧٤١ نفر نفر در آزمون سراسری حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که از این تعداد ٣١٢٠٠٠ نفر در مقطع دانش‌‌آموزی در رشته‌ حفظ جزء سی‌ام قرآن و ٥٦٧٧ نفر از قرآن‌آموزان موسسات فرهنگی قرآن و عترت و مراکز قرآنی اوقاف در رشته‌های مختلف قرآن و معارف اهل بیت‌(ع) و و ٣٠٦٤ نفر در بخش کارکنان دولت شرکت کرده‌اند.

وی افزود: مرحله‌ کتبی آزمون سراسری روز پنج‌شنبه نهم اسفندماه در دو نوبت همزمان با سراسر کشور در ١٧ حوزه امتحانی در سطح استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

لایقی‌ افزود: از ٥٦٧٧ قرآن‌آموز شرکت‌کننده از مؤسسات و مراکز قرآنی و داوطلبان آزاد ٣٥٢١ نفر را بانوان و ٢١٥٦ نفر را آقایان تشکسل می‌دهند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آزمون سراسری قرآن کریم امسال در ٣ گروه مشتمل بر حفظ قرآن کریم مشتمل بر ٨ رشته، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) در ٧ رشته و آموزش‌های الکترونیکی در ٣ رشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون اعم از دانش‌آموزان و قرآن‌آموزان ﻣﺪارس، ﻣﺆﺳﺴﺎت و ﻣﺮاﮐﺰ ﻗﺮآﻧﯽ ﺑـﻪ ﻗﯿﺪ ﻗﺮﻋﻪ ﺟﻮاﯾﺰ ﻧﻘﺪی اﻫﺪا‌ ﻣﯽ‌ﺷﻮد، افزود: به ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﺮﮐﺖ‌کنندگان که امتیاز بالای ٩٠ ﮐﺴﺐ کنند، ﻟﻮح ﺗﻘﺪﯾﺮ اﻋﻄﺎ‌ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ، ﮐﻪ ﭘﺲ از اﻋﻼم ﻧﺘﺎﯾﺞ از ﻃﺮﯾ‌ﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ آزﻣﻮن ﻗﺎﺑﻞ درﯾﺎﻓﺖ اﺳﺖ.

لایقی بیان کرد: همچنین ﺑﻪ ﻧﻔﺮاﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﺣﺪﻧﺼﺎب امتیاز ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﭘﺎﯾﺎن دوره اﻋﻄﺎ خواهد شد.

انتهای پیام

captcha