دارالقرآن‌های یزد مکان مستقل ندارد
کد خبر: 3792547
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

دارالقرآن‌های یزد مکان مستقل ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از فعالیت ۲۰ دارالقرآن در سطح استان خبر داد و گفت: این مراکز در فضای آموزشی یا در حاشیه این فضا‌ها ایجاد شده و مستقلاً مکانی که به عنوان دارالقرآن باشد، نداریم و امیدواریم خیران گرامی در این زمینه نیز توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از یزد، علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، صبح امروز، 4 اسفند در جمع خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی اظهار کرد: این هفته فرصتی برای یادآوری اقدامات مؤثر همکاران ما در سطح مدارس در جهت پیشرفت اهداف عالیه سند تحول بنیادین است.
وی ادامه داد: تداوم هر جامعه‌ای و نظامی مستلزم انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های آن جامعه به نسل آینده است و نهاد مقدس امور تربیتی در بستر آموزش و پرورش به عنوان بهترین مکان برای انتقال این ارزش‌ها فعالیت دارد و از زمان تاسیس تاکنون توانسته به نحو احسن برنامه‌هایی را سرلوحه قرار دهد.
سرداری با اشاره به برنامه‌های هفته امورتربیتی و تربیت اسلامی از اجرای برنامه‌ها در سه رویکرد تکریم، تبلیغ و ترویج، فضاسازی خبر داد و گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدای امور تربیتی، تجلیل از خادمان، معاونان و مربیان پرورشی، تجلیل از والدین دانش‌آموزان فعال در انجمن اولیا و مربیان، تجلیل از همیار مشاور و برگزیدگان حوزه‌های پرورشی، خیران و همچینن دانش آموزانی که رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند، از جمله برنامه‌ها در بخش تکریم است.
وی ادامه داد: دو برنامه شاخص در محل امیرچقماق نیز به این مناسبت برگزار خواهد شد و همچنین 7 اسفندماه گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی و همچینن پیشکسوتان را خواهیم داشت.
سرداری افتتاح پروژه و نمایشگاه تولیدات و دست ساخته‌های دانش آموران را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: شعار امسال این هفته نیز «امورتربیتی؛ زمینه‌ساز تحقق اهداف عالیه سند تحول بنیادین» است.

ثبت‌نام 61 هزار دانش‌آموزی یزدی در طرح «حفظ قرآن»
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قرآن گفت: طرح ملی حفظ قرآن با استقبال خوبی مواجه شد به نحوی که 61 هزار دانش‌آموز در این طرح ثبت‌نام کردند.
وی ادامه داد: در این راستا با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید و مربیان طرح برگزار و منجر به استقبال خوب در این زمینه شد و همچنین در این طرح بیش از 1500 نفر از فرهنگیان ثبت نام کردند.
سرداری از برگزاری 200 محفل انس با قرآن از شروع سال تحصیلی تاکنون خبر داد و بیان کرد: تعدادی محفل انس با قرآن مربوط به هفته قرآن است که که در حاشیه آن اساتید، حافظان و همچنین دانش آموزان برجسته و با نیازهای ویژه تجلیل شدند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های قرآنی نیز گفت: در این راستا بیش از 110 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی در رشته‌های مختلف قرآن و عترت شرکت کردند و مرحله استانی در هفته سوم اسفندماه برگزار می‌شود.

فعالیت 20 دارالقرآن و 27 مدرسه قرآن در یزد
سرداری از ثبت نام بیش از 30 هزار دانش آموز در طرح «حفظ موضوعی قرآن» نیز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 20 دارالقرآن در سطح استان مشغول فعالیت هستند که استعدادهای ویژه را در بخش تخصصی قرآن آموزش داده و تاکنون 25 هزار دانش‌آموز از آموزش‌های این مراکز بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: دارالقرآن‌ها در سطح استان در فضای آموزشی یا در حاشیه این فضاها ایجاد شده و مستقلا ًفضایی که به عنوان دارالقرآن باشد، نداریم و امیدواریم خیران گرامی در این زمینه نیز توجه داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد شرکت بیش از 20 هزار دانش‌آموز در مسابقات درس‌هایی از قرآن، فعالیت 27 مدرسه قرآنی فعال پویا در سطح استان را یادآور شد و گفت: حضور بیش از 90 هزار نفر در طرح مصباح الهدی، فعالیت 500 گروه مهدی یاور، نشست‌های مهدویت و صبحگاه انتظار، مسابقات در زمینه مهدویت، شرکت بیش از 4 هزار دانش آموز و 600 فرهنگی در مسابقه عطر انتظار از جمله برنامه‌ها در بخش عترت است.
وی طرح دختران آفتاب، سوگواره احلی من العسل، جشنواره بیعت در غربت، برگزاری 1600 جلسه گفتمان‌های دینی، پاسخ به شبهات دینی دانش آموزان با حضور بیش از 250 مبلغ حوزه علمیه خواهران از دیگر اقدامات برشمرد.

برپایی اقامه نماز توسط 630 روحانی در مدارس استان
سرداری از توسعه و مرمت 80 نمازخانه در مدارس استان خبرداد و گفت: 16 هزار مترمربع فرش نمازخانه مدارس توزیع شد و 32500 مترمربع فرش نیاز داریم.
وی برگزاری جشن عبادت و تکلیف قریب ده هزار دانش آموز را یادآور شد و گفت: نماز جماعت در همه مدارس برگزار می‌شود و 630 نفر روحانی اقامه نماز را انجام می‌دهند و در بعضی مدارس همکاران فرهنگی ما این برنامه را برعهده دارند.
سرداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت رابط مشاور در 700 مدرسه گفت: اولویت فعالیت مشاور دردوره متوسطه قرار داده شده و با این توجه مدارس ابتدایی با کمبود مشاور مواجهیم که در این راستا برای رفع این مشکل از افرادی که در این زمینه تحصیلات دارند و یا به نحوی فعالیتی در این زمینه داشته‌اند کمک گرفته شده است.

فعالیت 1009 معاون و مربی پرورشی در یزد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اعزام دانش آموزان به راهیان نور نیز گفت: اعزام دانش آموزان نیمه دوم مهرماه شروع و تا نیمه دوم اسفندماه ادامه خواهد داشت که در این راستا بین 10 تا 11 هزار نفر اعزام می‌شوند.
سرداری از فعالیت 560 معاون پرورشی که 270 نفر خانم و مابقی آقا هستند خبر داد و تصریح کرد: همچنین 449 نفر مربی پرورشی که 230 نفر خانم و 219 نفر آقا هستند، در حال فعالیتند.

انتهای پیام

captcha