سردیس شهید نجات‌اللهی در دانشگاه کردستان رونمایی شد
کد خبر: 3792550
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

سردیس شهید نجات‌اللهی در دانشگاه کردستان رونمایی شد

گروه اجتماعی ــ سردیس شهید استاد کامران نجات‌اللهی به عنوان زیرمجموعه برنامه‌های اجرایی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان امروز، چهارم اسفندماه در دانشگاه کردستان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به مناسبت کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان که قرار است اردیبهشت سال آینده در سنندج برگزار شود از سردیس شهید استاد کامران نجات‌اللهی در دانشگاه کردستان رونمایی شد.
به همین مناسبت یک باب ساختمان در دانشکده علوم پایه بیجار به نام ایشان مزین شده و قرار است در آینده نزدیک سردیس شهید به مکان مورد نظر منتقل شود.
کامران نجات‌اللهی، معروف به استاد نجات‌اللهی، استاد دانشگاه پلی‌تکنیک دانشگاه تهران بود که در حمله مأموران نظامی حکومت پهلوی به تحصن استادان و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در وزارت علوم به شهادت رسید.
وی تحصیلات دوران کودکی را بنا به اقتضای شغل پدرش در شهرهای مختلف انجام داد ولی مقطع متوسطه را در دبیرستان دارلفنون گذراند.
نجات‌اللهی مدرک کارشناسی عمران را از دانشگاه علم و صنعت دریافت کرد و سپس وارد دانشگاه پلی تکنیک شد و کار شناسی ارشد را در همین دانشگاه دریافت کرد و بعد از آن در همان دانشگاه مشغول تدریس شد. در پنجم دی ۱۳۵۷ گروهی از دانشگاهیان جهت اعتراض به ورود گارد به دانشگاه‌ها در وزارت علوم واقع در خیابان ویلا تحصن کرده بودند. در آن روز نجات‌اللهی در حالی که مشغول سخنرانی برای متحصنان بود هدف گلوله قرارگرفت و به شهادت رسید.
او در قطعه ۴۴ردیف ۳شماره ۱۳بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شده است.در مراسم تشیع جنازه استاد نجات‌اللهی هزاران نفر شرکت داشتند که در این مراسم دست کم پنج نفر شهید و ۱۳۰نفر مجروح شدند.
نام وی تبدیل به یکی از چهره‌های شاخص در حین پیروزی انقلاب اسلامی شد و خیابان ویلا پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷به نام وی نام‌گذاری شد.در سال ۱۳۸۸کتابی به نام فصل گل‌یخ از زندگی وی به صورت داستانی منتشر شد.
انتهای پیام

captcha