اجرای 1000 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار لرستان
کد خبر: 3792563
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

اجرای 1000 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار لرستان

گروه اجتماعی ـ قائم مقام کمیته امداد لرستان بر تقویت معیشت زنان سرپرست خانوار در لرستان تاکید کرد و افزود: هزار و 174 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار در لرستان ایجاد شده است.

اجرای 1000 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدولی حیدورند، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، شنبه، چهارم اسفند در جمع خبرنگاران از اجرای هزار و 174 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خبر داد و افزود: فرصت‌های شغلی ایجاد شده در زمینه صنایع دستی، خدمات، کشاورزی، دامپروری و تولید با اعتبار 178 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شده است.
وی به برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: برنامه توانمندسازی زنان کارآفرین با هدف تقویت کارکرد خانواده، افزایش کیفیت زندگی، کمک به اقتصاد خانواده، تقویت و تحکیم بنیان خانواده از طریق حمایت‌های اجتماعی انجام می‌شود.
حیدروند با بیان این‌که از مجموع 84 هزار و 918 خانوار تحت حمايت 45 هزار و 181 خانوار با سرپرست زن از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: زنان سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل از مزایای پرداخت کمک معیشت، اشتغال و خودکفایی، مسکن، بیمه خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی، خدمات تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی، آموزش فنی و حرفه‌ای، جهیزیه، اردوهای زیارتی و آموزشی، طرح اکرام و ایتام و سایر خدمات موردی بهره‌مند هستند.
وی به تدوام خدمات تسهیلات خود اشتغالی ویژه زنان سرپرست خانوار در سال 98 اشاره کرد و افزود: علاوه بر کمک‌های معیشتی برنامه این نهاد اجرای دو هزار فرصت شغلی با اعتبار 210 میلیون ریال بر اساس امکانات و تخصص خانوارها اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha