بازخوانی وصیت‌نامه شهید «پرویز بختیاری»
کد خبر: 3792567
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

بازخوانی وصیت‌نامه شهید «پرویز بختیاری»

گروه فرهنگی ــ شهید پرویز بختیاری در سال‌های دفاع مقدس راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا از مرزهای ایران ‌برابر تهاجم رژیم تا دندان مسلح بعث عراق ایستادگی کند. در مناطق مختلف عملیاتی حضور یافت و همراه با دیگر همرزمان خود حماسه‌ها آفرید سرانجام در چهارم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

بازخوانی وصیت‌نامه شهید پرویز بختیاریبه گزارش ایکنا از همدان، پرویز بختیاری سی‌ام خردادماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان ملایر از توابع استان همدان و در خانواده‌ای کشاورز و ساده‌زیست به دنیا آمد. پدرش یدالله نام داشت. سال ۱۳۵۲ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و تا سال سوم مقطع متوسطه در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل داد.
در سالهای انقلاب دوشادوش دیگر جوانان و نوجوانان انقلابی شهرستان‌های ملایر و همدان در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های انقلابی شرکت کرد و در راه پیروزی قیام بزرگ ملت ایران گام برداشت. پس از پیروزی انقلاب به بسیج مستضعفین پیوست و مشغول خدمت به خانواده محرومان و مستضعفان جامعه شد و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد نوپا پیوست و ملبس به لباس سبز پاسداری شد.
در سال‌های دفاع مقدس روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا از مرزهای ایران ‌برابر تهاجم رژیم تا دندان مسلح بعث عراق ایستادگی نماید. در مناطق مختلف عملیاتی حضور یافت و همراه با دیگر همرزمان خود حماسه‌ها آفرید.
سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در چهارم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست. آرامگاه وی در گلزار شهدای باغ بهشت شهرستان همدان زیارتگاه عاشقان و دلدادگان است.

در وصیت‌نامه این شهید آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
به رهبرم بگویید تا زمانی که خون در رگ داشتم ندای امام خمینی(ره) را به گوش همه رساندم، به ملت بگویید که من درس شهادت و ایثار را در مکتب اسلام آموختم. به آموزگارم بگویید که من اینگونه در کلاس انقلاب ایران حاضر و ناظر بودم. به همرزمانم بگویید که من تکلیفم را در آخرین لحظات حیات نیز نوشتم، نه با قلم بر کاغذ که با خون بر خاک، تا خدمت ناچیزی به این انقلاب کرده باشم.
پس از شهادت من از بستگان خود مخصوصاً پدر و مادر، برادران و خواهرانم تمنا دارم زیاد ناراحت نباشید چون من راه خودم را انتخاب کرده و سعادت و خوشبختی را در این می‌دانستم که بهترین لحظه زندگی خود را به خدا نزدیک شدن و شهادت می‌دانم که حتی بزرگان اسلام از آن استقبال می‌کردند و سالار شهیدان امام حسین(ع) حتی از بچه‌های کوچک خود مضایقه نکرد و به بشریت ثابت کرد که مرگ بهتر از زندگی با ذلت است.
از شما استدعا دارم همیشه شهامت و قدرت خود را در راه پیشبرد این انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار به‌کار گیرید و کوشا و فعال باشید در برابر دشمنان دین و قرآن لحظه‌ای غافل نباشید و راه انبیاء و اولیاء خدا را ادامه دهید و هر چه بیشتر این ستمگران را سر جای خود بنشانید و خدا و دین آن را یاری کنید چراکه خداوند یاری‌دهندگان دین خود را دوست دارد. اسلام درس فضیلت و ایثار و شهادت است هیچ واهمه نداشته باشید که حق بر باطل پیروز است و به فرموده امام بزرگوار نگذارید اسلام از دست این تفاله‌ها سیلی بخورد و تا آخرین لحظه در دفاع از میهن اسلامی دفاع کرد.»
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
انتهای پیام

captcha