چهلمین وقف گیلان به ثبت رسید
کد خبر: 3792586
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

چهلمین وقف گیلان به ثبت رسید

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از ثبت چهلمین وقف گیلان در سال جاری در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت، امروز، 4 اسفند‌ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: چهلمین وقف گیلان در سال جاری در روستای مژده شهرستان رشت به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه رضا معتمدی‌مژدهی، واقف اهل رشت یک هزار و 503 متر از زمین خود را وقف کرد، افزود: ارزش ریالی این ملک موقوفه 750 میلیون ریال برآورد شده، نیت وقف این خیر رشتی، تأمین هزینه‌های عمران و آبادی آستان مبارک آقا سیدمحمد روستای مژده است.

کریمی با بیان اینکه این پنجمین وقف شهرستان رشت در سالجاری است، گفت: شهرستان رشت 400 موقوفه و چهار هزار و 500 رقبه دارد، بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه خوانی برای امام حسین(ع) و کمک به فقراست.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت کمک خیران و واقفان را از راهکارهای توسعه و عمران و آبادنی بقاع متبرکه برشمرد و گفت: بقاع متبرکه و مساجد مهمترین پایگاه مردمی در کشور ما هستند و مردم خیر گیلان و رشت هیچگاه از کمک به این اماکن مقدس دریغ نکرده‌اند.

وی عمران و توسعه فیزیکی بقاع متبرکه را زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اماکن مقدسه و امامزادگان دانست و گفت: برای خدمات دهی فرهنگی و معنوی به مردم باید اماکن متبرکه آراستگی در خور شان داشته باشند.

کریمی با اشاره به در دست نوسازی و بهسازی بودن 30 درصد بقاع متبرکه شهرستان رشت گفت: حجم بسیاری از هزینه عملیات‌های عمرانی در بقاع متبرکه رشت توسط مردم و خیران محلی تامین می‌شود.

انتهای پیام

captcha