۳۰ درصد دانش‌آموزان خراسان‌شمالی حافظ جزء ۳۰ قرآن هستند
کد خبر: 3792929
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

۳۰ درصد دانش‌آموزان خراسان‌شمالی حافظ جزء ۳۰ قرآن هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون ۳۰ درصد از دانش‌آموزان استان جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

30درصد دانش آموزان خراسان‌شمالی جزء 30 قرآن را حفظ می‌کنند

عابدین فخرانی، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در قالب طرح 1452 و حفظ جزء 30 قرآن، در سطح مدارس شهری و روستایی استان تاکنون 40 هزار دانش‌آموز دختر و پسر اعلام آمادگی کرده و نسبت به نام‌نویسی برای حفظ قرآن اقدام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در این طرح بیشتر هدف حفظ قرآن این کتاب هدایت انسان از سوی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بوده اما دیگر دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نیز می‌توانند ثبت نام کنند، گفت: دانش آموزان تا اردیبهشت‌ماه سال آینده فرصت شرکت در طرح بشارت 1452 را دارند.
فخرانی خاطرنشان کرد: آزمون نهایی حفظ جزء 30 قرآن کریم نیز تا پایان تابستان سال آینده به صورت مرحله به مرحله از سوی سازمان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برپایی جشنواره آواها و نغمات دینی در سطح استان، گفت: 677 نفر رشته در قالب 69 گروه کار را در این جشنواره به پایان رسانده‌اند که از این تعداد 25 گروه برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام

captcha