آیات قرآن در جامعه اجرایی شود/ حوزه‌های علمیه مروّجان فرهنگ فاطمی باشند
کد خبر: 3792962
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

آیات قرآن در جامعه اجرایی شود/ حوزه‌های علمیه مروّجان فرهنگ فاطمی باشند

گروه معارف- نماینده ولی فقیه در استان قزوین در حوزه علمیه خواهران کوثر گفت: دین و قرآن، سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را تأیید کرده‌اند و خواهران ما در حوزه‌های علمیه می‌باید مروّجان فرهنگ فاطمی باشند.

آیات قرآن در جامعه اجرایی شود/ حوزه‌های علمیه مروّجان فرهنگ فاطمی باشند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز 5 اسفندماه در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه کوثر با تأکید بر اینکه می‌باید قدردان وجود حضرت فاطمه زهرا (س) باشیم، اظهار کرد: اینکه می‌گوییم حضرت زهرا (س) سیده زنان عالم است، یعنی ولی، الگو، اسوه، معلم و مربی همه زنان عالم است.
وی تصریح کرد: تمام مردان عالم از دامان یک زن پرورش پیدا می‌کنند و زنان ما می‌باید تلاش کنند تا مردان شایسته و الگو را تحویل جامعه دهند تا مجریان دستورات دینی و الهی باشند.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) سیده همه اهل عالم است، خاطرنشان کرد: اگرچه استثنا نیز وجود دارد، اما سعادت و شقاوت آدم‌ها توسط مادران آن‌ها رقم می‎خورد و زنان ما می‌باید با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)، فرزندان خود را تربیت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه فرهنگ فاطمی، فرهنگی جهانی است، عنوان کرد: فرهنگ و رسالت پیغمبر (ص)، قرآن، حضرت فاطمه (س) و حضرت مهدی (عج) جهانی است و حوزه‌های علمیه‌ای که رنگ فاطمی گرفته و شاگردان و فرزندان معنوی آن حضرت هستند، باید جهانی باشند.
وی با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره (س) به چیزهایی که می‌فرمودند عمل می‌کردند، ابراز کرد: حضرت همانطور که می‌فرمودند اول همسایه بعد خودمان، در عمل نیز همین گونه رفتار می‌کردند و به فقرا نیز یاری می‌رساندند، در حالی که خودشان گرسنه می‌ماندند.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی فاطمی را در جامعه ترویج کنیم، تأکید کرد: دین و قرآن، سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را تأیید کرده‌اند و خواهران ما در حوزه‌های علمیه می‌باید مروّجان فرهنگ فاطمی باشند.
امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه وقت آن رسیده آیات قرآن را در جامعه اجرایی کنیم، اذعان کرد: باید مشکلات جامعه را با نگاه دینی و قرآنی مورد بررسی قرار دهیم و راهکار آن را در آیات قرآن و منابع دینی پیدا کرده و در عمل اجرایی کنیم.
وی اظهار کرد: اگر فساد، ظلم، تبعیض، رفاه‌طلبی و دنیا‌طلبی دیده می‌شود، با توجه به آیات قرآن می‌توانیم هوشیاری ایجاد کرده و جامعه را از بند این آفت‌ها و آسیب‌ها برهانیم.
انتهای پیام

captcha