معاونت قرآن و عترت ارشاد از ادغام اتحادیه واحد کشوری حمایت کند
کد خبر: 3792978
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
خواسته مدیران تشکل‌های قرآنی خراسان شمالی؛

معاونت قرآن و عترت ارشاد از ادغام اتحادیه واحد کشوری حمایت کند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طی نشست مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی که با حضور معاونت قرآن و عترت ارشاد برگزار شد، بر حمایت این معاونت از ادغام اتحادیه واحد کشوری تأکید شد.

به گزارش ایکنا؛ نشست مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن وعترت خراسان شمالی با حضورعبدالهادی فقهی‌‌زاده، معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، گزارشی از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی استان توسط حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه شد و در ادامه چهار نفر از مدیران مؤسسات قرآنی به نمایندگی از دیگر مدیران تشکل‌های قرآنی استان به ارائه درخواست‌ها و مطالبات قرآنی خود پرداختند.
سپس لیلا شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت خراسان شمال لیستی از درخواست‌های مؤسسات از قبیل وضعیت بیمه فعالان قرآنی، حمایت‌های فرهنگی که طی سال‌های گذشته بوده، اما امسال از آنها بی‌بهره‌ بوده‌اند، مشکلات مکانی مؤسسات و اعتبارات ناچیز قرآنی در این استان ارائه کرد.
وی خواستار تصویب آیین‌نامه یا بخشنامه‌ای در شورای توسعه و اختصاص نیمی از اعتبارات قرآنی استان‌ها برای بخش مردمی و توزیع آن از طریق اتحادیه استان‌ها، افزایش اعتبارات استان خراسان شمالی با توجه به اینکه از استان‌های کم‌برخوردار کشور است و همچنین حمایت معاونت قرآن و عترت ارشاد از ادغام اتحادیه واحد کشوری شد.
سپس کنعانی، مدیر مؤسسه بصیرت استان با توجه به خدمات ارزنده‌ای که بنیاد برکت درسطح کشور دارد، متقاضی ایجاد ارتباط این بنیاد با مؤسسات قرآنی شد. همچنین مرجانی، مدیر مؤسسه بهشت انتظار از تأثیر هنر در انتقال آموزه‌های قرآن در مخاطبان سخن گفت و وجود مؤسسه تدبر در قرآن در استان‌ها را ضروری و حائز اهمیت دانست.
براتی مقدم، مدیر دارالقرآن بشارت خراسان شمالی، از دیگر مدیران مؤسسات بود که به بیان نکاتی پرداخت و از ایجاد وحدت و همدلی و پرهیز از هرگونه نفاق و تفرقه به ویژه در جامعه قرآنی سخن گفت.
وی تفرقه را از فتنه‌های شیطان دانست و گفت: امیدواریم با همراه شدن معاونت قرآن و عترت شاهد اتحاد و همدلی در سطح کشور باشیم تا تأثیر آن در استان‌ها نیز ملموس شود.
در ادامه جلسه، عبدالهدی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت ارشاد از حضور و همراهی مؤسسات در اجرای برنامه‌های قرآن و عترت تقدیر کرد و گفت: قرآن و عترت بیشترین حق را برگردن کشور دارند، اما متأسفانه کمترین توجه به این حوزه می‌شود.
وی در خصوص حمایت از مؤسسات قرآنی افزود: هنگامی که اعتبارات بوده، توجه و حمایت‌ها نیز بیشتر بوده است، اما با درک همه مشکلات باید گفت اعتبارات قرآنی نیز کم شده و پاسخگوی نیازها نیست.
فقهی‌زاده در مورد حمایت از بیمه فعالان قرآنی و تلاش در افزایش سهم استان‌ها و همچنین حمایت از جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در داخل و خارج از کشور مطالبی را بیان کرد و بر تکثر در فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و فعالیت همه دستگاه‌ها در امور قرآنی را لازم برشمرد.
انتهای پیام

captcha