مهارت‌بخشی به مربیان آموزش قرآن روشندلان عراق
کد خبر: 3793078
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
با تدریس استادانی از ایران و کویت برگزار می‌شود؛

مهارت‌بخشی به مربیان آموزش قرآن روشندلان عراق

گروه بین‌الملل ـ دوره تخصصی آموزشی و مهارت‌بخشی به بانوان مربی آموزش قرآن به روشندلان در عراق با تدریس استادانی از ایران و کویت در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی imamali.net؛ این دوره از دیروز (5 اسفندماه) به همت دارالقرآن وابسته به بخش امور دینی و فکری بانوان آستان علوی و با همکاری مرکز قرآنی «جبیب بن مظاهر اسدی» کویت در شهرک زائرسرای امام حسن(ع) آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

مرضیه حیدر غلام، مسئول واحد قرآن بانوان آستان علوی، در این باره گفت: در راستای برنامه‌های این واحد برای کادرهای تدریس قرآن برای روشندلان، این دوره مهارت‌بخشی با عنوان «مربی قرآنی نمونه» و با نظارت تولیت آستان علوی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی مربیان آموزش قرآن به روشندلان، نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن و علوم قرآنی میان این قشر از جامعه است، گفت: این دوره به مدت یک هفته در شهرک زائرسرای امام حسن مجتبی(ع) و با مشارکت مربیان بانوی قرآن از شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد، سماوة و کوت برگزار می‌شود.

دوره مهارت‌بخشی به بانوان مربی آموزش قرآن به روشندلان در عراق

غلام در ادامه افزود: این دوره شامل موضوعاتی همچون اهمیت نقش مربی قرآن و مأموریت‌های وی، چگونگی علاقه‌مند کردن کودکان به قرآن، آشنایی مربیان آن‌ها با اصول آراسته‌شدن به اخلاق قرآنی و همچنین ایجاد فرصتی برای شکوفا شدن استعدادهای قرآنی است.

وی همچنین تصریح کرد: مربیان  قرآن در این دوره زیر نظر استادان متخصص همچون استاد «حسن قنبر»، استاد اخلاق تلاوت از کویت و شاهین غزالی، استاد مقامات از شهر اهواز ایران و احمد عامری، استاد شیوه های تدریس قرآن به کودکان از اهواز با علوم و مهارت‌های آموزشی آشنا می‎شوند.

شهرک زائرسرای امام حسین مجتبی(ع) در مسیر بین نجف و کربلا قرار دارد و مساحت آن به بیش از ۲ هکتار می رسد و شامل مجتمع اداری دو طبقه، مسجدی با مساحت دو هزار متر، مهمانسرای هزار نفری، 16سالن مختلف، سوئیت، درمانگاه، ایستگاه تصفیه آب و 32 پارک با فواره ها و مانیتورهای بزرگ است.

انتهای پیام

captcha