اشاعه فرهنگ اسلامی و دین‌مداری بین جوانان ضروری است
کد خبر: 3793125
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

اشاعه فرهنگ اسلامی و دین‌مداری بین جوانان ضروری است

گروه معارف ــ کارشناس ارشد علوم قرآنی با بیان این‌که باید متوجه جدایی جوانان از باورها و اعتقادات دینی بود، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی و دین‌مداری بین جوانان و نوجوانان نقشی اساسی ایفا می‌کند و ضروری است.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به اهداف دشمن در خصوص جدایی جوانان از باورهای دینی اظهار کرد: یکی از اهداف دشمن به‌ویژه در کشور ما تلاش برای جدایی جوانان از باورها و اعتقادات دینی است.
وی افزود: لطمه به اعتقادات دینی آسیب اجتماعی به‌دنبال دارد و باید در این مسیر با تقویت باورهای دینی، بیداری و آگاهی‌بخشی سعی در کنترل آسیب‌ها و معضلات ناشی از امر یاد شده داشته باشیم.
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: امروز انواع روش‌های مختلفی وجود دارد که به شیوه‌های متنوعی به جامعه در راستای ضد اخلاقی تزریق می‌شود تا جوانان ما آلوده به گناه شوند که باید به نقش دین به‌عنوان کنترل کننده از ارتکاب به گناه توجه کرد.
کارشناش ارشد علوم قرآنی تصریح کرد: ابهامات و شبهات بسیاری در ذهن جوانان وجود دارد که می‌توان با اجرای برنامه‌های متنوع راه‌کار مقابله با آن را برنامه‌ریزی کنیم اما باید بدانیم که تنوع لازمه اجرای این برنامه‌ها است.
وی گفت: در راستای یاد شده اجرای طرح گفتمان‌های دینی به‌ویژه در مدارس توانسته است تا با اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی و دین‌مداری بین جوانان نقشی مؤثر ایفا کند.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: دشمن برای تهاجم گسترده فرهنگی سرمایه‌گزاری کرده تا با به انحراف کشاندن آحاد جامعه به‌ویژه قشر جوان به اهداف خود دست یابد و در این مسیر باید با ارتقا سطح آگاهی دینی در برابر این امر سد بسازیم.
انتهای پیام

captcha