سلامتی خانواده در گرو سلامت زن است
کد خبر: 3793249
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

سلامتی خانواده در گرو سلامت زن است

گروه اجتماعی ـ فرماندار فامنین گفت: باید قدردان جامعه بزرگ زنان باشیم چرا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و سلامتی خانواده در گرو سلامت زن آن خانواده است.

سلامتی خانواده در گرو سلامت زن استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا سیدمجید شماعی فرماندار فامنین روز دوشنبه در جشن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در شهرستان فامنین اظهار کرد: بانوان با فعالیت ورزشی می توانند سایر اعضای خانواده را نیز به این حوزه ترغیب کنند.
وی بیان کرد: زنان همانند مردان باید در ورزش فعالیت گسترده داشته باشند چرا که ورزش برای بانوان بسیار سودمند و در زندگی آنها تاثیر گذار است.
شماعی با بیان اینکه زنان و مادران جایگاه ویژه ای در جامعه دارند افزود: بانوان شهرستان فامنین به لحاظ سطح مشارکت، بیشترین فعالیت را در حوزه های مختلف در سطح استان دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 27 هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی هستند و در 46 هیات ورزشی فعالیت دارند.
محسن جهانشیر افزود: ورزش بانوان همدان در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و گواه این ادعا کسب مدال های رنگارنگ در بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و همین المپیاد استعدادهای برتر است.
وی بیان کرد: در کنار توسعه ورزش همگانی، در عرصه قهرمانی نیز گام های مهم و موثری در ورزش بانوان استان برداشته شده و پیشرفت بانوان در عرصه مدال آوری آینده روشنی را برای ورزش استان رقم خواهد زد.
جهانشیر با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: اعتقاد ما در دین اسلام این است که مرد در دامن زن به معراج می رسد و اگر مردی در جامعه موفق است به پشتوانه حضور زنان است.
وی افزود: باید قدردان جامعه بزرگ زنان باشیم چرا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و سلامتی خانواده در گرو سلامت زن آن خانواده است.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره نقش همسران شهدا کمتر از شهدا نیست، یادآور شد: همسران شهیدان به این مرحله از معرفت و بصیرت رسیده بودند که مانعی بر سر راه این عزیزان نباشند و با صبر و فداکاری خود شهیدان را در رسیدن به آرمان‌های انقلابی یاری داده‌اند.
وی افزود: این چنین مادران و شیرزنانی الگوی بسیار مناسب برای مردم به ویژه جوانان هستند و در همین راستا باید با معرفی شهدا و خانواده‌های آنان، ترویج فرهنگ عظیم شهادت را مبنای کار قرار دهیم.
در این مراسم از همسر شهید حسین جعفری و همسر شهید حسن یعقوبی تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha