بهره‌برداری از 1355 واحد مسکن مهر در مازندران
کد خبر: 3793316
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

بهره‌برداری از 1355 واحد مسکن مهر در مازندران

گروه سیاست و اقتصاد ــ طی آئینی یک‌هزار و 355 واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 471 میلیارد ریال با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران، در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از مازندران احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی امروز ششم اسفندماه در حاشیه مراسم بهره برداری از 1355 واحد مسکن مهر در مازندران در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: دولت مصمم است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا انشاءالله طرح مسکن مهر را به اتمام برساند.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مسکن مهر نیاز به همراهی و همدلی همه مسئولان دارد و در این زمینه اقدامات مناسبی نیز برای مسکن مهر انجام شده است، افزود: افزایش سقف تسهیلات بانکی مسکن مهر از جمله اقدامات دولت در این باره است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل مسکن مهر در کشور پروژه‌ها را به صورت تک تک مورد بررسی قرار دادیم، تصریح کرد: کارگروه‌های متعددی تشکیل و بخشنامه مشترک با حضور مسئولان تعاون تدوین و مقرر شد که مشکلات مسکن مهر با تعاونی ها رفع شود.

سید محمد نظری مدیر کل کل راه و شهرسازی مازندران نیز در آیین بهره برداری از 1355 واحد مسکن مهر در استان مازندران، گفت: سهم استان مازندران از طرح مسکن مهر کشور 58 هزار واحد بود که از این تعداد حدود 52 هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران بزرگترین مشکل مسکن مهر این استان را جانمایی نادرست و غیر کارشناسی طرح دانست و گفت: این مسئله باعث شده تا دولت هزینه‌های زیادی را برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر جهت حمایت از اقشار کم درآمد به عنوان متقاضیان اصلی این واحدهای مسکونی متحمل شود.

وی افزود: مشکل در جانمایی مسکن مهر استان در حالی است که فضای خالی برای اجرای این طرح در نزدیکی شهرهای استان وجود داشت که امکان تامین خدمات زیرساختی برای آنها مهیاتر بوده و می‌توانست مناطق خوبی برای اجرای این طرح باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران  اظهار کرد: تعداد یکهزار و 355 واحد مسکن مهر افتتاح شده، که همه آنها در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت قرار دارد.

گفتنی است: پیشتر در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد 35 پروژه در حوزه ساخت و مهندسی، فنی و اجرایی و راه روستایی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 176 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که پروژه مسکن مهر نیز بخشی از آن بوده که امروز با حضور مسئولین این تعداد از مسکن مهر افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha