شکاف بین جوانان و مفاخر ملی؛ ریشه آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی
کد خبر: 3793442
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
عیسی علیزاده اظهار کرد:

شکاف بین جوانان و مفاخر ملی؛ ریشه آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ‌با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های فرهنگی ـ اجتماعی شکاف بین جوانان و مفاخر ملی است، گفت: اگر خراسان بزرگ و جغرافیای آن امروز همچون نگینی در این کره خاکی می‌درخشد به‌دلیل وجود سرمایه‌های ارزشمندی همچون ابن‌حسام خوسفی است.

ریشه آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، شکاف بین جوانان و مفاخر ملی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، شب گذشته، 6 اسفندماه در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر ابن‌حسام اظهار کرد: مایه سربلندی و افتخار است که سرزمین ایران ‌میراث گرانقدر و سرمایه پایان‌ناپذیر در گنجینه دارد و این مختص به یک منطقه خاص نیست بلکه در سراسر آسمان این پهنه گسترده، ستارگانی درخشان با پرتو‌افشانی خود راه را بر رهروان و پویندگان علم و حقیقت روشن ساخته‌اند.
وی افزود: باید با بزرگداشت اندیشه و آثار این بزرگان ضمن معرفی آن‌ها به تمامی نسل‌ها، در پاسداشت تلاش‌ها و مرارت‌های آنان کوشا باشیم و الگوی مناسبی را از آنان برای آیندگان ترسیم کنیم.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ‌با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شکاف بین جوانان و مفاخر ملی است، تصریح کرد: اگر خراسان بزرگ و جغرافیای آن امروز همچون نگینی در این کره خاکی می‌درخشد به‌دلیل وجود سرمایه‌های ارزشمندی همچون ابن‌حسام خوسفی است.
علیزاده با اشاره به اینکه قطعاً تاریخ قصور و بی‌تفاوتی ما را درباره معرفی اسطوره‌های مان بر ما نخواهد بخشید، افزود: آنچه این شخصیت ارزشمند را از سایرین متمایز می‌سازد آن است که به واسطه مناعت‌طبع علی‌رغم تبحری که در سرودن قصیده داشت ولی هیچ‌گاه این هنر را در ستایش حاکمان زمان خود به خدمت نگرفت و به مدح و منقبت اهل بیت(ع) پرداخت و شاید به درستی در حق او باید گفت که هنر عشق این شاعر ناشناخته دیار گل‌های نرگس بود نه کسب و کار او.
وی با تشکر از جهاد‌دانشگاهی خراسان‌جنوبی به‌دلیل برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن‌حسام، یادآور شد: تلاش در راستای تبدیل این جشنواره به جشنواره‌ای ملی و در صورت امکان بین‌المللی، تعریف و اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی با محوریت شهر بیرجند شخصیت ابن‌حسام، برگزاری نشست‌های علمی ـ فرهنگی و تلاش در راستای گنجاندن مفاخری همچون ابن‌حسام در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از جمله پیشنهادات برای بهتر برگزار شدن این جشنواره است.
معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بنیاد فرهنگی، پژوهشی ابن‌حسام با هدف حمایت از آثار مرتبط با ایشان در سطح ملی و بین‌المللی و اهتمام ویژه مسئولان و متولیان میراث فرهنگی و گردشگری به مرمت شایسته، نگهداری و توسعه آرامگاه ابن حسام خوسفی از دیگر پشنهادات است که امید است، مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha