«عید نوروز» را ساده و بی‌تکلف برگزار کنیم
کد خبر: 3793521
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

«عید نوروز» را ساده و بی‌تکلف برگزار کنیم

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اردبیل گفت: برگزاری ساده و بی‌تکلف نوروز می‌تواند در کاهش هزینه‌های عید نقش به‌سزایی داشته باشد.

«عید نوروز» را ساده و بی‌تکلف برگزار کنیمبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، روز گذشته، ششم اسفندماه در دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار شد.
آیت‌الله سیدحسن عاملی، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در این جلسه گفت: باید کاری کنیم تا مردم نسبت به همدیگر و مسائل و مشکلات حساس باشند و تجمیع طلا و دلار در منازل کاری غیراخلاقی و نامناسب است که این اشخاص نسبت به این کاری که می‌کنند، باید مسئول باشند.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: احتکار طلا و دلار معضلی بزرگ است. بعضی‌ها با خرید زمین و مسکن، به جامعه شوک وارد کرده و موقعیت اشخاص کم درآمد و فاقد مسکن را درک نمی‌کنند. شورای فرهنگ عمومی باید فرهنگ‌سازی کند تا مردم نسبت به این مسائل حساس باشند.
وی همچنین بیان کرد: طلاق، همچنان موضوع و اولویت ما در شورای فرهنگ عمومی استان است، ایجاد بنیاد تحکیم خانواده گامی موثر در کاهش طلاق است که مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف این بنیاد ضروری است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: نوروز و عید‌های اسلامی و ملی ما، فصل شادی و نشاط است و این فرهنگ شادی و نشاط عید باید احیا شود، امّا بعضی از بدعت ها، زمینه ساز تخریب جامعه و فرد و گروه است.
وی در این راستا با اشاره به هزینه‌های زندگی سنگین گفت: برگزاری ساده و بی تکلف نوروز می‌تواند در کاهش هزینه‌های عید نقش بسزایی داشته باشد.
اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز در این جلسه، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام یافته در جهت کاهش میزان اعتیاد، گزارشی از اقدامات انجام شده درخصوص ایجاد کمپ برای بازپروری و اصلاح معتادان ارائه کردند.
بهنامجو گفت: با همت مسئولین استان، مرکز و مکان خوب و مناسبی برای ایجاد کمپ معتادان مهیا شده است و در تلاش هستیم تا این مکان را که مورد بازدید قرار گرفته و از هرجهت برای ایجاد این مرکز مناسب است، خریداری کنیم.
وی افزود: مکان مد نظر ما برای ایجاد مرکز معتادان، دارای ویژگی‌های خاصی نظیر وسعت و امکانات مناسبی است و  واحدهای مورد نظر پیش از آغاز سال نو در این محل مستقر خواهند شد.
سیدناصر اسحاقی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: حماسه یوم‌الله ٢٢ بهمن، اتحاد و همبستگی مردم غیرتمند ایران اسلامی را برای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به بهترین شکل، نشان داد، مردم انقلابی و ولایتمدار دارالارشاد اردبیل همگام با امت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه بی‌بدیلی را در جشن ٤٠ سالگی انقلاب اسلامی آفریدند.

انتهای پیام

captcha