ادبیات تخریب به دنبال سیاه‌نمایی است/ لزوم تشخیص اخبار صحیح در فضای مجازی
کد خبر: 3793619
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

ادبیات تخریب به دنبال سیاه‌نمایی است/ لزوم تشخیص اخبار صحیح در فضای مجازی

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در جهت پرهیز از ایجاد حساسیت‌های قومی و مذهبی حرکت کنند، گفت: ادبیات نقد به دنبال تصحیح مشکلات است درحالی که ادبیات تخریب به دنبال سیاه‌نمایی در واقعیات و جامعه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در همایش و کارگاه آموزشی «سواد رسانه‌ای، فضای مجازی سالم، مفید و ایمن» که امروز، هفتم اسفندماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: به موازات ظهور رسانه‌های جدید، رسانه‌های قبلی را به چالش کشید.
وی با اشاره به اینکه تشخیص اخبار صحیح در فضای مجازی امری مهم است، افزود: رسانه‌های جدید جمعی مهندسی افکار عمومی را می کند و می تواند برای امنیت ملی کشورها فرصت یا چالش باشد.
معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه تا فضای امن برای فعالیت خبرنگاران و اصحاب رسانه ایجاد نشود مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور تغییر جهت نمی‌دهد، افزود: در عصر حاضر مسدودسازی و راهبردهای سلبی همچون فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی چندان موثر واقع نشده است.
وی با اشاره به تجربه ایرانیان در عبور از رسانه های یکسویه و ورود به رسانه های چندسویه عنوان کرد: ایرانیان علاقمندی گسترده‌ای برای ارتباطات تعاملی و تبادلی از خود نشان داده‌اند.
خوش اقبال ادامه داد: اکنون هر فرد با وسایل الکترونیک و به سرعت در قالب شهروند خبرنگار می‌تواند تجربیات خود را در فضای مجازی منتقل کند و به علت وجود افراد مجهول‌الهویه امکان شایعه پراکنی برای برخی سودجویان مهیا می‌کنند.
وی با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه عنوان کرد: آنچه در فضای مجازی مهم بوده تشخیص اخبار صحیح از اخبار نادرست است.
معاون سیاسی انتظامی استاندار کردستان بیان کرد: از مهم‌ترین کار مطبوعات فعالیت‌هایی همچون درک درست از وضعیت جامعه، شناسایی نقاط قوت و ضعف، انعکاس وقایع جامعه، داشتن جسارت در بیان واقعیت، امین بودن در قبال نظام و مردم و تلاش برای بالا بردن سطح علمی تلاش در جهت ایجاد فضای آرام در لحظات حساس است.
وی افزود: استارت جشن های انقلاب امسال در کردستان بسیار خوب زده شد و علیرغم مشکلات اقتصادی، مردم در جشن خود شرکت کردند که این همکاری و کارکرد رسانه را نشان می‌دهد.
خوش‌اقبال بیان کرد: خبرنگاران در کشوری قلم می‌زنند که هزاران شهید برای حفظ کشور داده‌ایم که باید قوانین کشور را نیز در این خصوص در نظر بگیریم .
وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در جهت پرهیز از ایجاد حساسیت‌های قومی و مذهبی حرکت کنند، یادآور شد: ادبیات نقد به دنبال تصحیح مشکلات است درحالی که ادبیات تخریب به دنبال سیاه‌نمایی در واقعیات و جامعه است.
انتهای پیام

captcha