لزوم بهره‌گیری از عنصر هنر جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی
کد خبر: 3793667
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
حجت‌الاسلام ارزانی بیان کرد:

لزوم بهره‌گیری از عنصر هنر جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی - مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: نمی‌توان به جنگ با علم رفت و باید علم را به استخدام درآورد، باید از ذوق و هنر بهره برد و اهداف انقلاب را پیش برد نه اینکه از آن فاصله گرفت، نبی مکره اسلام(ص) فرمودند: «اطلبوا العلم ولو في الصين»، لذا لازم است اقداماتی در حوزه رسانه‌های مکتوب و مجازی صورت گیرد.

لزوم بهره‌گیری از عنصر هنر جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، امروز هفتم اسفند در آیین اختامییه نخستین جشنواره ملی نشریات و رسانه‌های مجازی روستایی و عشایری تحت عنوان«خبرآباد» که به میزبانی اراک در کانون فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد گفت: خبرآباد تلاش دارد تا اخبار تحول، دگرگونی‌ها و اتفاقات گوشه به گوشه کشور و روستاها و نقاط مختلف را به درستی انتفال دهد؛ خبرآباد قصد دارد خبر را ایجاد کند، ساخت و تولید خبر بسیار مهم است که در خبرآباد مورد توجه قرار گرفته است.
وی به آیه 20 سوره مبارکه«یس» که می‌فرماید: « جَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَىٰ» اشاره کرد و افزود: تا زمانی‌که در مکانی هنرمند و دانشمندی نیست نامش قریه است اما زمانی‌که تمدن، هنر، علم، دانش، فرهیختگی و خلق به آنجا رسوخ پیدا کند به مدینه تبدیل می‌شود.
حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه خبرآباد درمجموع تمام آثار هنری و مصنوعات هنری از قبیل نشریات و فضای مجازی را در بر می‌گیرد، به سخن آیت‌الله جوادی آملی که گفت فضای مجازی، فضایی حقیقی است، مگر می‌شود بگوییم انسان مدرن هستیم و از این فضا فاصله بگریم استناد کرد.
وی افزود: نمی‌توان به جنگ با علم رفت و باید علم را به استخدام درآورد، باید از ذوق و هنر بهره برد و اهداف انقلاب را پیش برد نه اینکه از آن فاصله گرفت، نبی مکره اسلام(ص) فرمودند: «اطلبوا العلم ولو في الصين»، لذا لازم است اقداماتی در حوزه رسانه‌های مکتوب و مجازی صورت گیرد.
وی برضرورت پرداختن به حوزه‌های رسانه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امروز تمامی خدمات و کارهای هنری همچون فعالیت‌های رسانه‌ای و نشریات قادرند ارزش‌ها را انتقال دهند و از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده کرد.
این مقام مسئول در ادامه به تولد حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب خدمت به اسلام و ارزش‌های اسلامی اهداف بلندی را تعریف کرده است، چهل سال قبل فقط بحث ایران بود، اما امروز با گذشت 40 سال از انقلاب بحث‌ها به ایران، منطقه، قاره ختم نمی‌شود بلکه مربوط به جهان است آنهم نه فقط جهان اسلام، لذا راه امام باید ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام ارزانی گفت: فرهنگ دینی و اسلامی نیاز به مراقبت دارد، بی‌شک در شکل‌گیری انقلاب اسلامی امام راحل، علما و مردم نقش اصلی را داشتند، مردم همواره در صحنه بودند، امروز مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند و پاسخگوی آنان باشند، فکر می‌کنیم مسئول، رئیس است، در حالی که مسئول کسی است که باید پاسخگو باشد و در قبال ارتزاق از بیت‌المال باید پاسخگوی مردم باشد.
به گزارش ایکنا، در این جشنواره در بخش مقاله صادق علی ناصری محمدآبادی از استان گلستان، احمد بابایی از اصفهان و یعقوب مرادیان از استان البرز و در بخش سرمقاله عبدالرضا نظری از استان گلستان، مرضیه حصاری از خراسان رضوی و مهدی کیانی از خراسان جنوبی در بخش سرمقاله تقدیر شد‌ند.
در بخش خبر روح‌الله سلطانی از استان مرکزی، علی سهرابی از همدان و فرزاد فتحی از مازندران، در بخش مصاحبه عبدالرضا نظری از استان گلستان، مرضیه حصاری ار خراسان رضوی و مهدی کیانی از خراسان جنوبی و در بخش گزارش حسن احمدی از سمنان، نعمت‌الله اطمینان از خراسان جنوبی و جابر اسدی از لرستان تقدیر شدند.
در بخش صفحه‌آرایی رقیه توسلی از سمنان، ریحانه مارانی از اصفهان و ابراهیم اسفیدانی از خراسان شمالی و در بخش عکس عاطفه صادقی از خراسان شمالی، فرزاد فتحی از مازندران و آیت الله لطفی از استان مرکزی تقدیر شدند.
در بخش محتوای وبلاگ و سایت وحید کاظم‌زاده قاضی جهانی از استان آذربایجان شرقی، عفت روزبه از همدان و حامد قبلوی از آذربایجان شرقی و در بخش شیوه، طراحی و زیبایی وبلاگ و سایت علیرضا فیض آبادی فراهانی، حیدر مروج از استان فارس و بیت‌الله احمدی از آذربایجان شرقی در بخش تقدیر شدند.
در بخش ساختار اطلاعاتی وبلاگ و سایت مهدی رضایی وادقانی از اصفهان، مبین محمدی خواسکوه از یزد و محمد جعفرنژاد قوژدی از خراسان رضوی و در بخش عمومی محمد شریعت بهادری از استان مرکزی، مهدی محمدی از استان مرکزی و محمد جعفری از استان هرمزگان تقدیر شدند.
انتهای پیام

captcha