23 درصد مردم استان مرکزی در روستاها زندگی می‌کنند
کد خبر: 3793680
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

23 درصد مردم استان مرکزی در روستاها زندگی می‌کنند

گروه اجتماعی - سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی دارای یک میلیون و 29 هزار و 475 نفر جمعیت است که سهم روستاییان از این جمعیت 329 هزار و 690 نفر است، در واقع 23 درصد مردم استان را روستاییان تشکیل می‌‌دهند.

23 درصد مردم استان مرکزی در روستاها زندگی می‌کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الله کاظمی سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی امروز‌ هفتم اسفند در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نشریات و رسانه‌های مجازی روستا و عشایر کشور که به میزبانی استان مرکزی در کانون فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد گفت: استان مرکزی دارای یک میلیون و 29 هزار و 475 نفر جمعیت است که سهم روستاییان از این جمعیت 329 هزار و 690 نفر است، در واقع 23 درصد مردم استان را روستاییان تشکیل می‌‌دهند.
وی ادامه داد: 820 روستای استان دارای شورا و 799 روستا دارای دهیاری هستند، دفتر امور روستایی تنها به امور عمرانی، بهسازی و .. را برعهده ندارد، بلکه همواره فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی را لحاظ کرده و در اولویت قرار داده است.
کاظمی اشتغال‌زایی در روستا را مهم برشمرد و اظهار کرد: تمام هدف ما بر آبادانی روستاهاست، دفتر روستایی استانداری از همه توان خود برای عمران و بهسازی روستاها استفاده می‌کند، یکی از فعالیت‌های مدنظر در حوزه فرهنگ برگزاری جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره نشریات و ... است.
این مقام مسئول از برگزاری جشنواره خبرآباد ابراز خرسندی کرد و با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره و دیگر حشنواره‌های مرتبط بر غنا و اعتلای فرهنگ در روستاها افزوده می‌شود، گفت: هدف از این جشنواره علاوه بر اعتلای فرهنگ در روستاها مسائل اجتماعی را هم شامل می‌شود چراکه تولید وبلاگ، نشریات و .. در روستا به معرفی روستا و آداب و رسوم آنان کمک می‌کند.

23 درصد مردم استان مرکزی در روستاها زندگی می‌کنند
محسن شریفی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: این جشنواره در 7 بخش خبر، مقاله، سرمقاله، گزارش، عکس، مصاحبه، صفحه‌آرایی و وبلاگ برگزار شد.
وی بابیان اینکه فراخوان جشنواره یاد شده از مهرماه امسال به سراسر کشور ارسال شد، اظهار کرد: حضور فعال هنرمندان در عرصه خبر نشان می‌دهد روستاییان ما همپا با هنرمندان عرصه خبر در شهرها فعالیت دارند، امروز تولیدات گسترده در روستاها و ایجاد صنعت‌های مختلف روستا افتخار محسوب می‌شود.
انتهای پیام

captcha