اختتامیه طرح ملی بشارت 1452 اواخر اسفند‌ برگزار می‌شود/ مشارکت 8 میلیونی در مسابقه پیامکی
کد خبر: 3793708
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
حجت‌الاسلام عرفاتی:

اختتامیه طرح ملی بشارت 1452 اواخر اسفند‌ برگزار می‌شود/ مشارکت 8 میلیونی در مسابقه پیامکی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به شرکت حدود 8 میلیون نفر در مسابقه پیامکی طرح، تصریح کرد: نهادها و سازمان‌هایی که پیگیری طرح را انجام می‌دادند، در مراسم اختتامیه برنامه تلویزیونی طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452، که اواخر اسفندماه جاری برگزار می‌شود، برنامه‌های خود را در زمینه اجرای طرح ملی حفظ قرآن بشارت 1452 به طور مفصل تشریح خواهند کرد.

اختتامیه طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 اواخر اسفند‌ماه برگزار می‌شود/ مشارکت 8 میلیونی در مسابقه پیامکی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری اختتامیه برنامه تلویزیونی طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452، عصر امروز 7 اسفندماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در محل سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام عرفاتی ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و ذکر چند بیت از اشعار دیوان علامه غروی اصفهانی(کمپانی) اظهار کرد: امسال دوازدهمین سال است که طرح ملی حفظ قرآن کریم در کشور اجرا می‌شود و این طرح قرآنی از سال 86 تاکنون در قالب طرح 1441 تا 1452 اجرا می‌شود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه ضمن تشریح اهداف اصلی طرح ملی حفظ قرآن کریم بیان کرد: دوازدهمین دوره این طرح امسال به نام بشارت 1452 نام گرفته و در قالب پویش ملی حفظ جز 30 قرآن کریم در سطح کشور اجرا شد.

عرفاتی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه نهایی این طرح ملی اواخر اسفندماه جاری برگزار می‌شود، افزود: زمان و مکان دقیق برگزاری این مراسم بعد از هماهنگی با نهادها و سازمان‌های همکار در زمینه اجرای طرح به زودی اعلام خواهد شد.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه این جلسه مربوط به بحث اختتامیه برنامه تلویزیونی 1452 است، تصریح کرد: تفاوت این طرح در سال جاری در مقایسه با سال گذشته در این بود که طرح ملی حفظ قرآن کریم در سال‌های گذشته فقط در فصل تابستان اجرا می‌شد، ولی امسال علاوه بر این فصل، فصول پاییز و زمستان نیز در نظر گرفته شد.

عرفاتی در ادامه با اشاره به اینکه طبق آمار به دست آمده، پایگاه اطلاع‌رسانی طرح بیش از 3 میلیون بار بازدید شده است، گفت: هدف اصلی در سال 97 پرداختن به منویات مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بود که در راستای اجرای آن تصمیم بر این شد که برای سال اول، حفظ جزء 30 قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن، کشف استعدادهای نهفته قرآنی و همگرای نهادهای قرانی و اجتماعی از اهداف دیگر طرح ملی است، اظهار کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که علاوه بر تنوع‌بخشی به ساختار رسانه‌ای، زمینه جذب مخاطب را نیز بیش از پیش فراهم کنیم.

عرفاتی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده و مصوبه شورای توسعه، این طرح به نحو احسن اجرا شد، ادامه داد: طی فصل تابستان از 9 تیرماه تا 31 شهریورماه، سوره ناس تا زلزال، طی فصل پاییز از 19 آبان‌ماه تا 14 دی‌ماه سوره‌ طارق تا بینه و در فصل زمستان از 6 بهمن‌ماه تا 7 اسفندماه نیز سوره نبأ تا بروج در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه با اشاره به اقدامات شبکه قرآن و معارف سیما در این حوزه بیان کرد: ارسال پیامک‌های انبوه از طریق شبکه‌های پیام رسانه همراه اول و ایرانسل به تعدادی در حدود 16 میلیون، آموزش حفظ جزء 30 قرآن کریم برای دانش‌آموزان با همکاری بسیار خوب وزارت آموزش و پرورش، تولید کلیپ‌های آموزشی در حوزه رسانه و پخش از شبکه‌های مختلف سیما و تلویزیون‌های شهری از اقدامات مهم شبکه در این زمینه است.

عرفاتی با اشاره به اینکه پخش کلیپ‌ها در ایستگاه‌های مترو شهرهای تهران، مشهد و اصفهان و نیز فعالیت اپلیکیشن‌ مخصوص طرح که دانش‌آموزان با آن در ارتباط بودند، از فعالیت‌های دیگر شبکه در این راستا بود، افزود: اختصاص موضوع حفظ جزء 30 به عنوان محور فعالیت‌‌های قرآنی اربعین سال جاری و پخش برنامه‌هایی در راستای ترتیل قرآن کریم از دیگر برنامه‌های شبکه را در این زمینه شامل می‌شود.

عرفاتی در ادامه تصریح کرد: همچنین حمایت‌‌هایی در زمینه انتشارات مکتوب درباره مفاهیم و تفسیر جزء 30 و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه‌های استانی سازمان صدا و سیما نیز دیگر برنامه‌هایی بودند که از سوی شبکه قرآن و معارف سیما در راستای اجرای این طرح پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه طی اجرای این طرح هر شب با یکی از استان‌های کشور ارتباط داشتیم و مستندها و فعالیت‌های ایشان را منعکس می‌کردیم، افزود: در استان‌های مختلف کشور، ظرفیت‌های بسیار بالقوه و خوبی داریم و به دنبال این هستیم تا با استفاده از این ظرفیت، استعدادهای قرآنی کشور کشف شده و جریان‌سازی ملی در این زمینه به وجود آید.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه حدود 8 میلیون نفر در مسابقه پیامکی طرح شرکت کرده‌‌اند، تصریح کرد: نهادها و سازمان‌هایی که پیگیری طرح را انجام می‌دادند، در مراسم اختتامیه که اواخر اسفند ماه جاری برگزار می‌شود، برنامه‌های خود را در زمینه اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 به طور مفصل تشریح خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha