6 برگزیده در هکاتون قرآنی زیورآلات و لباس تقدیر شدند/ اقدام یک خیّر برای رونق کسب و کار مد و لباس
کد خبر: 3793729
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

6 برگزیده در هکاتون قرآنی زیورآلات و لباس تقدیر شدند/ اقدام یک خیّر برای رونق کسب و کار مد و لباس

گروه جامعه ــ مراسم اختتامیه رویداد هکاتون که بر پایه طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره کوثر برگزار شد، با اعلام سه گروه برگزیده در هر بخش و تقدیر از آن‌ها به پایان رسید.

به گزارش ایکنا؛ اولین هکاتون قرآنی کشور با محوریت سوره کوثر و با هدف تولید لباس و زیورآلات بر مبنای محتوای این سوره از روز شنبه چهارم اسفندماه از سوی مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان کار خود را آغاز کرد و امروز و در چهارمین روز از برگزاری این رویداد، ۲۶ تیم که به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند، به رقابت پرداختند و پس از ارزیابی آثار و ارائه گروه‌ها از سوی داوران، نفرات برگزیده در دو گروه طراحی مد و لباس و زیورآلات معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، امروز و در آخرین مرحله رقابت گروه‌ها، تعداد ۱۶ تیم در بخش طراحی مد و لباس به رقابت پرداختند و هر گروه در فرصتی سه دقیقه‌ای، اقدامات خود را برای حاضران و هیئت داوران این بخش شرح داد و نهایت سه گروه با نظر هیئت داوران این بخش به عنوان برگزیدگان این دوره از رقابت هکاتون معرفی شدند.

از میان شرکت‌کنندگان در این بخش می‌توان به گروه‌های جوانه، ماهتاب، ثنا، بانوی بخشش، اعجاز، ریحانةالنبی(ص)، ژینو، ارکیده، نیلوفر، نگارستان، مبارکه، خودآ، آنژ، کوثر نور، رضوان و نورا اشاره کرد.

برگزیدگان این بخش به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم؛ گروه‌های ریحانةالنبی(ص)، جوانه و ژینو بودند.

تعداد رقیبان مرحله نهایی در رویداد هکاتون در بخش زیورآلات مجموعاً ۱۰ تیم به نام‌های ستاره دنباله‌دار، باروک، آیه، مهلا، زمرد، مبین، پیرین، مسافر، سکه و آفتاب بودند. از مجموع این ۱۰ تیم رقابت‌کننده در این بخش، سه گروه به عنوان برگزیده به انتخاب هیئت داوران انتخاب و معرفی شدند. گروه‌های پیرین، زمرد و باروک به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این بخش را از آن خود کردند.

بر اساس این گزارش، جوایز سه گروه برگزیده در هر بخش به شرح زیر بود:

جوایز گروه نخست برگزیده در هر بخش: اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال.
جوایز گروه دوم برگزیده در هر بخش: اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال.
جوایز گروه سوم برگزیده در هر بخش: اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال.

رحیم خاکی، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور هم طی سخنانی در مراسم اختتامیه این رویداد با اعلام یک خبر بیان کرد: قرار است فضایی دو هزار متری در مکان مناسبی در تهران به همت یک خیّر و به منظور توسعه و بازارآفرینی این رویداد در حوزه مد و لباس، در اختیار دغدغه‌مندان این عرصه قرار بگیرد.

وی افزود: ما شما را از دست نخواهیم داد، چرا که در حوزه مد و لباس و زیورآلات، کار‌های زیادی داریم و امیدواریم با این فضایی که قرار است در اختیارمان باشد، ضمن راه انداختن کسب و کار، بتوانیم شاهد شکل‌گیری فضای بهتری در عرصه مد و لباس باشیم.

گفتنی است، هر یک از تیم‌های برگزیده در هر بخش امکان استقرار شش‌ماهه در مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور را خواهند داشت و می‌توانند از مشاوره رایگان کلینیک‌ها استفاده کنند. این مرکز علاوه بر حمایت‌هایی که از سه گروه برتر این رویداد به عمل آورده و امکانات لازم برای به محصول رساندن ایده‌های آن‌ها را فراهم خواهد کرد، برای سایر گروه‌ها هم این امکان را فراهم می‌کند که به مدت شش ماه به عنوان واحد فناور در مرکز رشد مستقر و دوره پیش‌رشد خود را بگذرانند و بیاموزند که چگونه کارشان را در طراحی و تولید محصول گسترش دهند.

انتهای پیام
captcha