دولت به دنبال بهبود روابط با مردم باشد
کد خبر: 3793738
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷

دولت به دنبال بهبود روابط با مردم باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه اعتماد مردم به دولت باید بازسازی شود، گفت: اگر دولت یک قدم برای بهبود رابطه‌اش با مردم بردارد، مردم نیز مطمئناً چندین قدم جلو خواهند آمد.

دولت تیم اقتصادی منسجمی ندارد

سیدمحمود حسینی، استاندار اسبق اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره دستاوردهای سال 97 در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: از موارد برجسته سال 97 این بود که فضای حاکم بر این سال، فضای بسته‌ای نبود و حداقل شرایط برای گفت‌وگو و طرح نظرات چه در شبکه‌های اجتماعی، چه در مطبوعات و رسانه‌ها و چه در جلسات برگزار شده، فراهم بود.
وی ادامه داد: همچنین در این سال، فضای درس‌آموزی برای جامعه به خوبی فراهم بود، یعنی جامعه مدنی قوی‌تر شد و توانست بهتر از قبل روی پای خود ایستاده و به سمت فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حرکت کند. در حقیقت مجموعه‌ای از حرکات کوچک در این سال شکل گرفت که در پیوند با هم می‌تواند به حرکتی بزرگ و مفید تبدیل شود.
استاندار اسبق اصفهان در خصوص کارنامه فرهنگی دولت، گفت: دولت در حوزه فرهنگی ابزارهای مشخصی دارد، اعم از وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها که در متن کار خود آموزش را محور قرار داده و فعالیت‌های فرهنگی را در قالب آن انجام می‌دهند.

دولت کارنامه فرهنگی درخشانی در سال 97 ندارد
حسینی خاطرنشان کرد: دولت در این سال کارنامه فرهنگی درخشانی نداشت و در واقع انجام چنین کاری برای آن ممکن نبود، ولی نقطه قوت دولت این است که مانع انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز نشد. بار فعالیت‌های فرهنگی در کشور بیشتر بر عهده دستگاه‌های غیر دولتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، مدارس و نهادهای حوزوی است.
وی اضافه کرد: در حوزه فیلم نیز حمایت‌های خوبی انجام شده است، البته تعدادی از فیلم‌ها مجوز تولید گرفتند، ولی مجوز نمایش به آنها داده نشد که این مسئله نیز در اختیار دولت نیست. هر چند شرایط امسال از نظر فرهنگی، منفی نبود، ولی از حالت ایده‌آل نیز فاصله زیادی داشت.
استاندار اسبق اصفهان با اشاره به عملکرد دولت در زمینه اقتصادی گفت: تیم اقتصادی دولت، تیمی منسجم و دارای برنامه قوی نبوده و به همین دلیل کارنامه دولت در این زمینه چندان قابل دفاع نیست و دولت باید در دوره دوم، تیم اقتصادی منسجم‌تر و قوی‌تری گرد هم آورد. البته بدشانسی‌های زیادی نیز در این سال به خاطر سیاست‌های ترامپ در رابطه با ایران، خروج از برجام و فشار بر اروپا برای عدم همکاری در برجام، گریبان‌گیر دولت شد که بسیاری از معادلات را به هم زد.
وی ادامه داد: چنین مسائلی از نظر دولت قابل پیش‌بینی نبود، چرا که سال‌ها زمان برد تا قرارداد برجام امضا شود و فشار آمریکا و بدعهدی‌هایش اثری بسیار منفی بر اقتصاد کشور گذاشت. دولت نیز در مسیر مدیریت این بحران با مشکلاتی مانند تغییر قیمت دلار مواجه شد. البته این مسئله تا حدودی تحت کنترل درآمد، ولی زمان می‌برد تا مشکل مهار شود.

مهار مشکلات در گرو اتحاد و انسجام ملی است
حسینی تصریح کرد: حل شرایط بحرانی کشور علاوه بر اقدام دولت، به انسجامی کامل در مجموعه نظام و حکومت نیاز دارد و دولت و قوای مقننه و مجریه و نهادها و سازمان‌های غیر دولتی باید اتحاد بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
وی با اشاره به اولویت‌هایی که در سال جدید باید در دستورکار دولت قرار گیرد، گفت: در پایان سال 98 انتخابات مجلس برگزار خواهد شد که می‌تواند شروع خوبی باشد. گام اول این است که اعتماد مردم بازگشته و یأس و ناامیدی آنها کمرنگ شده و جامعه نشاط اجتماعی خود را بازیابد.
استاندار اسبق اصفهان خاطرنشان کرد: اگرچه بزرگترین مطالبات مردم مطالبات اقتصادی است، ولی اعتماد مردم به دولت باید بازسازی شده و در این زمینه، گفت‌وگو و هماهنگی میان ارکان نظام وجود داشته باشد و به مردم نیز اعتماد شود. موانع زیادی که بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد، باید از بین رفته و مردم مقدمه انجام حرکتی جدید را احساس کنند.
وی افزود: اگر دولت یک قدم برای بهبود رابطه‌اش با مردم بردارد، مردم نیز مطمئنا چندین قدم جلو خواهند آمد.
انتهای پیام

captcha