گسترش آرمان توحیدی؛ از مهم‌ترین عوامل تشکیل خانواده
کد خبر: 3793941
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی مطرح شد؛

گسترش آرمان توحیدی؛ از مهم‌ترین عوامل تشکیل خانواده

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: گسترش آرمان توحیدی، آرامش روانی و سازندگی اجتماعی و اخلاقی از مهم‌ترین عوامل حکمت تشکیل خانواده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاه، اساتید، کارکنان و زوجین دانشجو در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: در بیست و دومین دوره از جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل 312 نفر از دانشجویان نام‌نویسی کرده‌اند که 85 نفر از آنها دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی هستند.
وی با بیان اینکه تمام سعی و تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حل مشکل ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان است، بیان کرد: زوجین دانشجو با اعزام به سفر زیارتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به‌مدت چهار روز در شهر مقدس مشهد اسکان داده می‌شوند و یک وعده غذایی را میهمان سفره امام رضا(ع) خواهند شد.
حجت‌الاسلام حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل حکمت تشکیل خانواده اشاره کرد و گفت: گسترش آرمان توحیدی، آرامش روانی و سازندگی اجتماعی و اخلاقی از مهم‌ترین عوامل حکمت تشکیل خانواده است.
وی در ادامه اظهار محبت، خوش‌رویی، خوش‌رفتاری، رعایت حقوق، تأمین نیازهای مادی، همکاری، احترام متقابل، رفق و مدارا، چشم‌پوشی، قناعت، رضایت الهی، همسرشناسی، برقراری رابطه عاطفی، پذیرش تفاوت‌ها، صداقت و اخلاص، میانه‌روی، انعطاف‌پذیری، اعتماد، احترام تقابل، قدردانی و خودشناسی را از مهم‌ترین عوامل تحکیم خانواده برشمرد و تشریح کرد: ترس از فقر، اهمیت دادن به ثروتمندی، گریز از مسئولیت و ناآگاهی از دین موانع تشکیل خانواده هستند.
معرفت سیاهکوهیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: برگزاری جشن ازدواج در چنین روزی مایه برکت و رحمت الهی است و جوانان باید این را قدر بدانند.
وی با بیان اینکه ما انسان‌ها همواره در معرض خطر، گناه و لغزش قرار داریم، اظهار کرد: استقامت در اقامه نمازهای پنج‌گانه یومیه مورد تأکید اهل بیت(ع) و مسبب نزول برکات الهی می‌شود.
سیاهکوهیان با بیان اینکه در حال حاضر دشمن با تمام امکانات خود وارد جنگ اقتصادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: جنگی که از اول انقلاب اسلامی با ملت ایران آغاز شده است همچنان ادامه دارد و اگر ما لحظه‌ای را غفلت کنیم و امید، شور، شعور خود را از دست بدهیم، بازنده خواهیم بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) دانشجویان را به مهربانی با یکدیگر و گذشت در زندگی توصیه کرد.
علی ملا‌احمدی، مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و مقام والای مادر به ویژه مادران شهدا، بیان کرد: مادران شهدا در سخت‌ترین شرایط کشور از جگر گوشه خود گذشتند و آن را فدایی اسلام تربیت کردند.
وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور موجود است و قابل چشم‌پوشی نیست که بخشی از آن به‌دلیل تحریم‌ها و برخی به دلیل سوء‌مدیریتی است، تأکید کرد: با وجود این مشکلات امیدواریم با همت و برنامه‌ریزی بر این مشکلات فائق آییم.
ملااحمدی، ساده‌زیستی و قناعت را راه‌حل بسیاری از مشکلات و مسائل دانست و اظهار کرد: اگر در طول تاریخ اسلام مروری داشته باشیم، زندگی‌هایی را خواهیم یافت که برکات آن چشم‌گیر بوده؛ که بزرگترین الگو زندگی حضرت زهرا(س) است.
وی در بخش پایانی سخنان خود، زوجین را به اهمیت رسانه و سواد رسانهای و سرمایه‌گذاری دشمنان اسلام در این حوزه دعوت کرد و گفت: زیرساخت امپراتوری رسانه‌ای دست استکبار جهانی است که در این فضای رسانه‌ای فشار روی خانواده‌ها به‌ویژه جوانان است.
یادآور می‌شود، اهدای لوح یادبود و هدیه به زوجین دانشجو، عقدخوانی نمادین یکی از زوجین، اهدای لوح یادبود به مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، نوازندگی گروه موسیقی طهورا و پخش کلیپ از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha