برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند
کد خبر: 3794071
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی؛

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند

گروه مسابقات ــ در مراسم اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان که عصر امروز با حضور تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل شدند.

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران عصر امروز هشتم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید به وسیله قاری نوجوان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان، رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران به بیان سخنانی پرداخت.

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند
وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مسابقات در روزهای گذشته، گفت: از تلاش‌های بنیاد قرآن، موزه قرآن و مسئولان حرم مطهر امام خمینی(ع) که به نوبه خود در برگزاری این جشنواره همت داشتند، قدردانی می‌کنم.
وی با اشاره به 760 نفر در سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در استان تهران، افزود: در نهایت، این جشنواره در هشت رشته و 280 نفر به عنوان منتخبین شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کردند و رقابت خود را روز سوم اسفندماه در دو گروه زیر 16 سال و بالای 16 سال در حضور داوران برجسته‌ای برگزار کردند.

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند
قدیریان در ادامه به مقدمات تشکیل کانون‌های مساجد بنا بر دستور مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره، نگاه ویژه‌ای به استان تهران وجود دارد که قدردان این نگاه هستیم. امیدواریم با تشکیلات انقلابی که مدیران در کانون‌های فرهنگی و هنری رقم زده‌اند در حوزه‌های دین، رسانه، هنر و فرهنگ در محلات و مساجد بروز و ظهور داشته باشد. این میسر نمی‌شود مگر با همت بزرگوارانی که ما را در برگزاری مسابقات حمایت کردند.
در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به بیان سخنانی پرداخت.
وی در ابتدای صحبت‌های خود به سفری که به کشور عراق خواهد داشت اشاره کرد و گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با حضور نفرات برتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کربلا امضاء خواهد شد و این سفرها از اعزام برگزیدگان استان تهران آغاز خواهد شد. امیدوارم این حوزه به سامان شود و برنامه‌ریزی می‌کنیم که برگزیدگان در حرم مطهر امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) حضور پیدا کنند.
ارزانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان نکاتی پرداخت و گفت: نکته اول در رابطه با اصل قرآن است، ما در فضایی زیست می‌کنیم که بسیاری از شبهات و پرسش‌ها به سمت ما می‌آید و شاهد ایسم ها‌و ادیان و مکاتب مختلف در این فضا هستیم، دسترسی اطلاعاتی هم بسیار بسیار فزاینده است. زمانی بود ما در روستا یا شهری بودیم و اطلاعات به سختی منتقل می‌شد، اما اکنون سرعت به حدی بالاست که شاید اخبار این جلسه قبل از اینکه پایان یابد در رسانه‌ها منتشر شود.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه شاهد گرانی در برخی اقلام هستیم، گفت: هرچند همه باید خدمتگزار مردم باشیم، اما مگر مردم ما برای اینها انقلاب کردند که با گران شدن همه چیز، انقلاب را از دست بدهیم؟ مردم ما با این چیزها انقلاب را رها نخواهند کرد و بارها این را نشان داده‌اند که آخرین بار آن بیست و دو بهمن امسال بود.

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان به امضا تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان حرم مطهر امام خمینی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تلاش خواهیم کرد تا در صورت امکان شب‌های تولد حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی در این حرم مقدس برنامه‌های ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را برگزار کنیم. باید این بشارت را هم بدهم که روز گذشته آمار افرادی که به سامانه کانون فرهنگی و هنری مساجد مراجعه کرده‌اند، به بیش از دو میلیون نفر در 23 هزار کانون رسیده است. فعالیت‌های ما سیاسی‌کاری نیست، بلکه در حوزه قرآن و عترت و فرهنگ و هنر و به شکلی بسیار شفاف است.

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند
در ادامه این مراسم، گروه تواشیح محراب تهران به اجرای دو قطعه پرداخت و پس از آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی به بیان سخنان کوتاهی پرداخت.

نقطه وحدت قرآن و اهل‌بیت(ع)
وی به روایتی از امام زمان(عج) اشاره و اظهار کرد: حضرت ولیعصر(عج) در این روایت می‌فرمایند «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» در وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره برای من اسوه حسنه‌ای وجود دارد. این در کنار فرموده قرآن که تأکید می‌کند برای مردم در وجود مبارک پیامبر اسوه حسنه است، ما را به این نتیجه می‌رساند که «کلهم نور واحده». جلوه بی‌مثال پیامبر در آیینه صدیقه طاهره تابیده و این قرآن ناطق درکنار وجود مبارک اهل بیت پیامبر، مکمل قرآن مکتوب شده است.

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند
تولیت حرم مطهر امام خمینی افزود: وقتی پیامبر می‌فرمایند برای شما دو ودیعه به امانت گذاشته است، آن نقطه‌ای است که از آن می‌توانیم به وحدت قرآن و اهل‌بیت(ع) دسترسی پیدا کنیم. خدا را شاکریم که این فرصت داده شد تا از قرآن گفته شود و آن را بشنویم تا ذکر خدا بر زبان جاری شود. از خداوند سبحان مسئلت داریم این نور را همواره در وجود ما به برکت قرآن مستدام بدارد.
بر اساس گزارش ایکنا آخرین برنامه این مراسم تجلیل از برگزیدگان رشته‌های مختلف بود.

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران تجلیل شدند

انتهای پیام

captcha