استفاده از آلات موسیقی در مساجد حرام و ممنوع است/مسئولان مردم را در این رابطه آگاه کنند
کد خبر: 3794098
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

استفاده از آلات موسیقی در مساجد حرام و ممنوع است/مسئولان مردم را در این رابطه آگاه کنند

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای موسیقی توسط آلاتی از قبیل ساز و دهل و نی در مساجد حرام و ممنوع است، تأکید کرد: شورای هماهنگی امور مساجد شهرستان‌ها، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات استان باید در این راستا اطلاع‌رسانی کرده و مردم را آگاه کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، روز گذشته هشت اسفند در شورای هماهنگی امور مساجد استان، با اشاره به برگزاری طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد در مساجد استان، گفت: با تشکیل کارگروهی عملکرد فرهنگی مساجد میزبان این طرح در استان سنجیده می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد در 109 مسجد استان در حال برگزاری است، افزود: تاکنون در این طرح بیش از شش هزار نفر از مساجد سراسر استان شرکت کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان بر ارزیابی اجرای این طرح در مساجد تعیین شده تأکید کرد و ادامه داد: لازم است با تشکیل یک گروه کارشناسی حداقل پنج نفره میزان اثرگذاری طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد در استان ارزیابی شده و نتیجه را در جلسه آینده همین شورا اعلام کنند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: با نتایج حاصل از بررسی‌های میدانی میزان تأثیرگذاری فرهنگی در مساجد میزبان این طرح با سایر مساجد استان مقایسه شود.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه بر مؤمنان واجب است که حریم، حرمت و شأن مسجد را رعایت کنند، تصریح کرد: متأسفانه گاهی مساجد در تراز سالن‌های اجتماعات هستند و از آن‌ها صرفاً برای برگزاری مراسمات استفاده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان بر رعایت سادگی در ساخت مساجد تأکید کرد و افزود: علی رغم استفاده از نقوش اسلامی در مساجد نباید در ساخت آن‌ها از تجملات استفاده گردد.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه اجرای موسیقی توسط آلاتی از قبیل ساز و دهل و نی در مساجد حرام و ممنوع است، تأکید کرد: شورای هماهنگی امور مساجد شهرستان‌ها، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات استان باید در این راستا اطلاع‌رسانی کرده و مردم را آگاه کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای اقدامات فرهنگی در محله 32 شهرکرد با حضور مسئولین در این محله، گفت: ساخت زمین چمن مصنوعی، احداث کلینیک، راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و جمع‌آوری شبکه فاضلاب از شاخص‌ترین برنامه‌های پیش بینی شده برای ارتقای فرهنگی و بهداشتی این منطقه است.
اقبال عباسی مساجد را کانون و خاستگاه فرهنگ عمومی در جامعه خواند و افزود: همه مسئولین استان باید با تقویت مساجد در ارتقای امور فرهنگی جامعه تأثیرگذار باشند و همکاری لازم را با شورای هماهنگی امور مساجد استان داشته باشند.
وی تصریح کرد: امید است با برگزاری جلسات تصمیم‌گیری در سایر مناطق محروم شهرستان‌های استان شاهد ارتقای وضعیت فرهنگی و سلامت و کاهش مخاطرات اجتماعی باشیم.
انتهای پیام

captcha