اهمیت زکات در جامعه مغفول مانده است
کد خبر: 3794114
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

اهمیت زکات در جامعه مغفول مانده است

گروه اجتماعی- امام‌جمعه ابهر گفت: علی‌رغم جایگاه زکات در فقرزدایی از جامعه نسبت به این فریضه الهی در جامعه کم کاری شده است.

اهمیت زکات در جامعه مغفول مانده استبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ابهر شامگاه دیروز چهارشنبه ۸ اسفند در جلسه شورای زکات ابهر با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات و رفع بسیاری از مشکلات جامعه از طریق آن، ابراز کرد: لازم است همه افراد جامعه به احیای پرداخت زکات توجه کنند چراکه متاسفانه تاکنون در اجرا و تحقق امر زکات در کشور کم کاری شده است.
وی تاکید کرد: نپرداختن زکات یکی از دلایل ایجاد بی‌عدالتی در جامعه است که جبران این کم کاری نیاز به تلاش مضاعف دارد. بی‌توجهی به زکات، دلیل عمده گسترش بی‌عدالتی در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه زکات گره‌گشایی بسیاری از مشکلات اجتماعی بوده و در رفع فاصله طبقاتی نیز موثر است، بیان کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل وجود بی‌عدالتی اجتماعی در جامعه، عمل نشدن به زکات است. 
این مسئول با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم داده و با تلاش مضاعف، کم‌کاری در زمینه عمل به زکات را جبران کنیم، تصریح کرد: زکات از واجبات مهم جامعه امروز است که اجرای صحیح این امر بسیاری از مشکلات افراد نیازمند و جامعه را برطرف خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha