آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 3794222
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در بوشهر برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با حضور ناظر کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه ویژه 12 شهرستان بوشهر در هفت حوزه امتحانی استانی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و آزمون کتبی جزء 30 طرح ملی بشارت 1452 ویژه 12 شهرستان، امروز 9 اسفندماه، با حضور حجت‌الاسلام سید جلیل عظیمی، ناظر کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه و مدیران امور قرآنی ادارات ارشاد و اوقاف بوشهر در هفت حوزه امتحانی استانی برگزار شد.

عبدالرضا عالی پور، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ابتدای این آئین با اشاره به اینکه اداره ارشاد به عنوان مجری این آزمون و اداره اوقاف به عنوان ناظر این دوره آزمون بودند، اظهار کرد: آزمون کتبی در شهرستان بوشهر با 631 نفر شرکت کننده با همکاری موسسه قرآنی طاها و حضرت رقیه(س)، در شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه با 156 نفر شرکت کننده با همکاری مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص)، در شهرستان گناوه و دیلم با 70 نفر شرکت کننده با همکاری مؤسسه قرآنی آیت الله بروجردی، در شهرستان تنگستان با 122 نفر شرکت کننده با همکاری مؤسسه قرآنی حنان بندر دلوار برگزار شد.

قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با علام اینکه 1340 نفر آقا و خانم در آزمون کتبی شرکت کرده اند، ادامه داد: آزمون کتبی در شهرستان دشتی با 110 نفر شرکت کننده با اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی، در شهرهای کنگان و دیر و آبدان با 119 نفر شرکت کننده با اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کنگان و در شهرستان جم و عسلویه با 132 نفر شرکت کننده با همکاری موسسه قرآنی مصباح الزهرا (س) شهر جم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلیل عظیمی، نماینده نظارتی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در حوزه آزمونی سالن فجر دانشگاه علوم پزشکی شهر بوشهر اشاره کرد: برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در بیش از 350 نقطه در سراسر کشور در بخش کتبی در دو نوبت از ساعت 8:30 در حال برگزاری است و این آزمون همزمان در 12 شهرستان و هفت حوزه امتحانی استان بوشهر نیز برگزار شد.

نماینده نظارتی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در ادامه اظهار کرد: آمار ثبت کنندگان بر اساس گزارش اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر 197 نفر آقا و 428 نفر خانم در آزمون شفاهی آموزش و پرورش، 22 نفر آقا و 31 نفر خانم در آزمون شفاهی اوقاف، 29 نفر آقا و 39 نفر خانم در آزمون الکترونیکی، 30 نفر آقا و 6 نفر خانم در آزمون اصلاح و تربیت است.

علی اکبر مداح، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر نیز در این آئین اعلام کرد: در این آزمون بیش از 1 هزار و 300 نفر در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی در قالب 20 رشته در بخش حفظ، معارف و مفاهیم و الکترونیکی و ویژه رده سنی خردسالان و بزرگسالان برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: نتیجه این آزمون نیز ظرف 48 ساعت آینده در سایت quranedu.ir قابل رؤیت خواهد بود و نفرات برتر آزمون معارفی مسابقات اوقاف به مرحله استانی راه پیدا كرده و افرادی كه در آزمون طرح 1452 حائز نمره 90 به بالا شوند، در قرعه‌كشی شركت داده خواهند شد.

مداح گفت: آزمون شفاهی ویژه ثبت نام‌کنندگان در سامانه اوقاف و امورخیریه استان بوشهر از 11 تا 16 اسفندماه در محل‌های تعیین شده در 12 شهرستان برگزار می‌شود و همچنین آزمون شفاهی ویژه ثبت نام‌کنندگان دانش‌آموز در مسابقات آموزش و پرورش از 18 تا 23 اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

حامد فکوری

عکاس: امیرحسین مداح

 

captcha