مذاکره آمریکا با هم‌پیمانان، برای خروج 5 ساله از افغانستان
کد خبر: 3794275
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

مذاکره آمریکا با هم‌پیمانان، برای خروج 5 ساله از افغانستان

گروه بین‌الملل – بر اساس طرحی که وزارت دفاع آمریکا، (پنتاگون) ارائه کرده است، نیروهای آمریکایی طی یک برنامه 3 تا 5 ساله از افغانستان خارج می شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ بر اساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد، طرح دولت آمریکا برای خروج کامل نیروهای این کشور از افغانستان ممکن است 5 سال به طول بینجامد.

در طرح اولیه‌ای که پنتاگون تهیه کرده است، خروج نیروهای آمریکایی در طی 3 سال برنامه‌ریزی شده اما مقامات آمریکایی و اروپایی پیشنهادهای دیگری ارائه کرده‌اند.

آمریکا هنوز بر سر این موضوع با هم‌پیمانان اروپایی خود در حال مذاکره است و احتمال دارد در طی چند ماه آینده تعداد 14 هزار نیروی آمریکایی حاضر در افغانستان به نصف برسد.

نیروهای آمریکایی باقیمانده در افغانستان در عملیات‌ علیه تروریسم فعال خواهند بود و کار آموزش ارتش این کشور را به 8600 نیروی اروپایی و استرالیایی حاضر در افغانستان خواهند سپرد.
 
به نوشته نیویورک تایمز این عملیات برای ادامه فعالیت سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) در افغانستان، ضروری است.
 
مقامات آمریکایی اعلام کردند حتی در صورت شکست مذاکرات با طالبان، نیروهای آمریکایی کار آموزشی انجام نخواهند داد و تنها به مقابله با داعش و القاعده خواهند پرداخت. 

مذاکرات بین طالبان و آمریکا که از دو‌شنبه گذشته در قطر آغاز شده بود، روز چهارشنبه متوقف شد اما قرار است از شنبه از سرگرفته شود.
 
ترامپ بارها گفته است که می‌خواهد به نبرد آمریکا در افغانستان که پس از 17 سال، طولانی‌ترین درگیری آمریکا در خارج از این کشور به شمار می‌رود، خاتمه دهد.

انتهای پیام
 
 
captcha