۶۰ درصد کانون‌های مساجد در روستا‌ها فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3794764
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

۶۰ درصد کانون‌های مساجد در روستا‌ها فعالیت می‌کنند

گروه فرهنگی ــ معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از فعالیت ۶۰ درصد این کانون‌ها در روستا‌ها و مناطق محروم خبر داد و تأکید کرد که عموم اعضای این کانون‌ها از میان قشر جوان و نوجوان هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كشور، شب گذشته، 11 اسفندماه گفت: هدف‌گذاری مجموعه كانون‌ها از حیث گروه سنی عمدتاً بر روی قشر نوجوان و جوان است و عموم اعضای كانون‌های مساجد از میان قشر جوان و نوجوان هستند.
وی از ثبت بیش از 2 میلیون نفر از اعضای كانون‌های مساجد كشور در سامانه سجا خبر داد و گفت: یكی از مهم‌ترین اقداماتی كه در سال جاری انجام شد، راه‌اندازی همین سامانه بوده است تا مدیران كانون‌ها بتوانند نام اعضای خود را به ثبت برسانند و البته تعداد اعضای كانون‌های مساجد بیش از این‌هاست.
طاهری با یادآوری این نكته كه گستره جغرافیایی فعالیت‌های كانون‌های مساجد از نقاط صفر مرزی و روستاهای دورافتاده گرفته و تا مناطق برخوردار ادامه دارد، گفت:‌ هدفگذاری اصلی ما در كانون‌های مساجد، مناطق محروم و روستایی هستند.
وی با بیان اینكه 60 درصد كانون‌های مساجد در مناطق روستایی فعالیت می‌كنند، گفت: به همین دلیل تمامی مأموریت‌های روستایی وزارت ارشاد به ستاد عالی كانون‌های مساجد واگذار شده است كه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است به‌ویژه در برگزاری جشنواره‌های مختلف نظیر جشنواره نشریات روستایی.
طاهریان با تصریح اینكه طی دو سه سال اخیر اتفاقات خوبی در ستاد عالی كانون‌های مساجد رخ داده است، یكی از این اتفاقات را تصویب اساسنامه این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از 25 سال فعالیت عنوان كرد و گفت: این اساسنامه كمتر از یك ماه گذشته از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.
معاون فرهنگی ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور اظهار كرد: اتفاق دیگر موضوع شورای سیاستگذاری ستاد كانون‌های مساجد بود كه در طول یكسال گذشته 5 جلسه شورای سیاستگذاری كانون‌ها در عالیترین سطح برگزار شد.
وی در ادامه با یادآوری برخی از اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته در كانون‌های مساجد تأكید كرد كه شرایط بسیار خوبی برای عمران معنوی مساجد فراهم شده است.
طاهریان با بیان اینكه در فضای مجازی نیز اقداماتی انجام داده‌ایم، گفت:‌ حضور در عرصه‌های اجتماعی یكی از اولویت‌های جدی كانون‌های مساجد است كه شامل فضای مجازی هم می‌شود.
وی با تصریح اینكه فعالیت‌های كانون‌های مساجد به سه دسته فرهنگی اجتماعی، هنری و ادبی و فعالیت‌های فضای مجازی تقسیم‌بندی می‌شود، بر این نكته تأكید كرد كه كانون‌های مساجد آمادگی دارند تا خلأها را در این عرصه‌ها پر كنند.
معاون فرهنگی ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور همچنین گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز ورود پیدا كردیم و در این راستا چند منطقه در كشور شناسایی شده و هفته گذشته نیز اولین دوره سفیران اجتماعی با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی در منطقه خور و بیابانك برگزار شد كه در استان‌های دیگر هم این كار را انجام خواهیم ادد.
انتهای پیام

captcha