مسیر موفقیت انجمن خادمان قرآن از توجه رسانه‌‌ها می‌گذرد
کد خبر: 3794785
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی:

مسیر موفقیت انجمن خادمان قرآن از توجه رسانه‌‌ها می‌گذرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقدی بیان کرد: اگر فعالان قرآنی به اصل قضیه انجمن و مجامع خادمان اهمیت دهند و همه در گردهمایی آن حضور داشته باشند و رسانه‌ها به فعالیت انجمن حساس باشند، این انجمن می‌تواند بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت را طی کند.

مسیر موفقیت انجمن خادمان قرآن از توجه رسانه‌‌ها می‌گذرد / هزینه یک روز جشنواره فجر تأمین کننده یک دوره همایش خادمان قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقدی، مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد لزوم حمایت‌ از چنین انجمن‌هایی در بین فعالان قرآنی، گفت: به طور حتم، تأسیس یک مجمع برای خادمان قرآن کار مطلوبی است. چنین رویکردی در تمام دنیا متداول است و برای همه گروه‌های مرجع، هیئت یا شورایی تشکیل می‌شود تا مطالبات آن گروه به خوبی پیگیری شود.
وی افزود: شکل‌گیری این انجمن نشان می‌دهد که وضعیت فعالیت‌های قرآنی به حدی گسترده شده است که انتخاب نخبگان آن حوزه برای پیشبرد اهداف لازم بوده و اقدام مثبتی است که البته باید مورد حمایت قرار گیرد.
مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی اظهار کرد: اگر فعالان قرآنی به اصل این قضیه اهمیت بدهند و همه در گردهمایی آن حضور یابند و نظر کارشناسی خود را ارائه دهند، شاید این انجمن بتواند بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت را طی کند، اما اگر حضورها جسته گریخته باشد و حضور همه‌جانبه در همایش‌ها وجود نداشته باشد، نباید به موفقیت مجمع خادمان قرآن دل بست.
نقدی با تأکید بر اینکه هر کاری در آغاز راه همراه با مشکلاتی بوده و حرکت آن کند است، بر این موضوع که برای رسیدن به موفقیت باید مقاومت کنیم، تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مجمع بانی و حامی خاصی ندارد، از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه است و این می‌تواند در موفقیت نیز مؤثر باشد. هر چند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبیه انجمن سینما و تئاتر و ... از این انجمن نیز حمایت کرده است، اما هزینه‌های آنها در مقایسه با جشنواره فجر بسیار متفاوت‌تر از دیگر انجمن‌هاست.
وی با بیان اینکه هزینه یک روز جشنواره فیلم فجر به اندازه یک دوره همایش خادمان قرآن است، گفت: نکته مهم‌تر در مورد انجمن خادمان قرآن، پوشش رسانه‌ای چنین همایش‌هایی است که متأسفانه چندان مورد استقبال قرار نگرفت. چهره‌هایی که در همایش اخیر خادمان قرآن حضور داشتند به سختی در طول یک سال گردهم می‌آیند. باید برای این همایش برنامه تولید شود. رسانه‌ها با حضور در همایش‌های قرآنی همچون همایش خادمان قرآن و مجامع آن می‌توانند تولید محتوایی را که این روزها گرفتار آن هستند تأمین کنند.
نقدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد شاخص‌های انتخاب خادمان قرآن و ایجاد شائبه بی‌توجهی به بانوان در این بخش، اظهار کرد: بی‌توجهی در کار نبوده است. این مجمع رفته‌رفته رشد خواهد کرد. علاوه بر این بانوان و آقایان در زمینه‌های حفظ و قرائت و... در مراسم‌ دیگری تجلیل می‌شوند. مطمئناً اگر فعالیت‌های بانوان بروز و ظهور یابد، برگزیده خواهند شد؛ کما اینکه قبلاً نیز چنین بوده است.

انتهای پیام 

captcha