جشنواره‌های بنیاد امام رضا(ع) تجمیع می‌شوند/ ارسال محصولات فرهنگی به 60 کشور جهان
کد خبر: 3794881
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

جشنواره‌های بنیاد امام رضا(ع) تجمیع می‌شوند/ ارسال محصولات فرهنگی به 60 کشور جهان

گروه هنر ــ مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از تجمیع و یا دو سالانه برگزار شدن تعدادی از جشنواره‌های رضوی خبر داد و گفت: 8 جشنواره شعر در جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود که با بررسی‌های به عمل آمد دریافتیم که تعداد آثار تولید شده در این خصوص زیاد نیست بر همین اساس مقرر شد جشنواره‌های شعر به صورت متمرکز برگزار شود.

جشنواره‌های بنیاد امام رضا(ع) تجمیع می‌شوند/ ارسال محصولات فرهنگی به 60 کشور جهان

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمود رضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، امروز یکشنبه، 12 اسفند‌ماه، طی نشست خبری با اصحاب رسانه از تجمع تعدادی از جشنواره‌های امام رضا(ع) خبر داد و گفت: 8 جشنواره شعر از جمله جشنواره دو بیتی، شعر سپید، شعر محلی، مشاعره و ... در جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شد که با بررسی‌های به عمل آمد متوجه شدیم تعداد آثار تولید شده در این خصوص در سال زیاد نیست و مقرر شد جشنواره‌های شعر به صورت متمرکز برگزار شود. بر همین اساس سه جشنواره شعر فارسی، عربی و ترکی برگزار خواهد شد که جشنواره شعر عربی و ترکی به صورت بین‌المللی برپا می‌شود. همچنین جشنواره فیلم و تئاتر به صورت دو سالانه برگزار می‌شود و جشنواره‌های داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی نیز تجمیع و به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره‌ عکس در مشهد خبر داد و گفت: جشنواره مطبوعات رضوی نیز دو سالانه برگزار می‌شود و البته همه استان‌ها سال آینده برنامه‌های ویژه‌ایی خواهند داشت و استان‌های که برنامه‌های تخصصی آن‌ها حذف شده است برنامه عمومی برگزار می‌کنند. البته سال آینده نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم خواهیم داشت.

برازش همچنین در خصوص برگزاری و تجلیل از خدام رضوی گفت: در حال شناسایی خادمان برتر رضوی در ایران و سایر مناطق جهان هستیم همچنین در تلاشیم جشنواره میراث مکتوب رضوی را سال آینده در یزد با محور کتاب، مقاله و پایان‌نامه برتر رضوی در هفته کتاب برگزار کنیم.

وی با اشاره به وضعیت ارزی کشور گفت: امسال شرایط ارزی مناسبی نداشتیم و به احتمال زیاد سال آینده هم نخواهیم داشت برهمین اساس در حال برنامه‌ریزی برای انجام کارهای مشترک در حوزه بین‌الملل هستیم. البته محصولات فرهنگی بنیاد به 60 کشور جهان ارسال می‌شود ولی در این بخش باید دست به عصا راه برویم.

به گزارش ایکنا در این نشست خبری حسن روح امین، نقاش برجسته کشورمان نیز حضور داشت و طی سخنانی از خلق 5 اثر با محوریت زندگی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: احتجاج امام رضا(ع) در مجلس مامون، مناظره امام رضا(ع) با علمای یهودی و مسیحی، نماز باران امام رضا(ع) حدیث سلسله الذهب و وداع امام رضا(ع) با امام جواد(ع) در مدینه موضوعاتی است که با محوریت آن‌ها 5 اثر هنری خلق خواهد شد، البته در تلاش هستم ابعاد این تابلوها بزرگتر از تابلوهای معمول باشد اما برای این کار نیاز به کارگاه ویژه‌ای داریم.

در ادامه ثابتی‌نیا، معاون هنری بنیاد طی سخنانی با تأکید بر اینکه هدف ما تولید آثاری است که در جامعه دیده شود گفت: پس از تولید دو اثر نقاشی تور نمایشگاهی این آثار در شهرهای مختلف کشور برپا می‌شود البته بنیاد در تلاش است زمینه ایجاد موزه هنرهای معاصر رضوی را ایجاد کند تا آثار برتر خلق شده به صورت نمایشگاهی در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

در بخشی از این نشست خبری خبرنگاران در خصوص قیمت نقاشی‌های که روح امین قرار است از امام رضا(ع) به تصویر بکشد سؤال کردند که روح امین و مسئولان بنیاد امام رضا(ع) اعلام کردند: هنوز درباره این موضوع گفت‌وگویی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

captcha