حمایت دولت سودان از مکتب‌خانه‌‌های قرآنی
کد خبر: 3795043
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

حمایت دولت سودان از مکتب‌خانه‌‌های قرآنی

گروه بین‌الملل ـ معاون رئیس‌جمهور سودان از حمایت دولت این کشور از مکتب‌خانه‌های سنتی و مدارس موفق و توسعه‌یافته‌ای که در زمینه آموزش قرآن فعالیت می‌کنند خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری gulf365.co؛ آیین دانش‌آموختگی و تجلیل از ‌150 حافظ قرآن دختر و پسر سودان که فارغ‌التحصیل مدارس قرآنی وابسته به انجمن «اصلاح و همبستگی» این کشور هستند دیروز (12 اسفندماه) برگزار شد.

محمد یوسف کبر، معاون رئیس‌جمهور سودان، طی سخنانی در این مراسم از طرح انتقال تجربیات مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن به مدارس قرآنی تمجید و آن را طرحی موفق و مؤثر در فرایند آموزشی قرآن‌آموزان توصیف کرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم مرجع همه علوم به شمار می‎رود، از خانواده‎های سودانی خواست که به مسئله آموزش فرزندان خود به‌ ویژه در زمینه آموزش قرآن کریم و علوم قرآنی اهمیت دهند.

کبر همچنین با تأکید بر حمایت دولت سودان و نهاد ریاست‌جمهوری از مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن و مدارس قرآنی موفق و توسعه‌یافته، گفت: بیشتر دانش‎آموزان موفق در سودان از حافظان قرآن کریم هستند.

محمد عبدالرزاق، دبیرکل اداره زکات سودان، نیز طی سخنانی در این مراسم از حمایت این اداره از 2 هزار و 883 مکتب‌خانه قرآنی بزرگ در استان‌‎های مختلف این کشور خبر داد و گفت: این حمایت شامل تهیه غذا برای قرآن‌آموزان و استادان مکتب‌خانه‌ها و همچنین کمک نقدی به مربیان می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره زکات خود را ملزم به توانمندسازی قرآن‌آموزان در دیگر حرفه‎ها و شغل‌ها و فراهم کردن شرایط اجرای طرح‎های تولیدی برای آن‌ها می‌داند.

انتهای پیام

captcha