دیدار رئیس جامعه‌المصطفی با رئیس آژانس دولتی ادیان گرجستان
کد خبر: 3795054
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

دیدار رئیس جامعه‌المصطفی با رئیس آژانس دولتی ادیان گرجستان

گروه حوزه های علمیه - حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی در سفر به گرجستان، با رئیس آژانس دولتی ادیان گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصطفی، رئیس جامعة‌المصطفی به همراه سفیر کشورمان در تفلیس با «زازا واشاقمادزه»، رئیس آژانس دولتی ادیان گرجستان، دیدار و در خصوص موضوعات فرهنگی و دینی بحث و تبادل نظر کرد.
در این دیدار، که «شیخ رامین ایگید‌اف»، رئیس اداره مسلمانان گرجستان هم حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر علی عباسی، با تمجید از همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در گرجستان گفت: وضعیت ادیان در ایران نیز همواره خوب بوده و پیروان ادیان مختلف به صورت مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.
وی با اشاره به حضور جریان‌های افراط‌گرای دینی در منطقه، بر لزوم استفاده از تجارب مشترک در زمینه مبارزه با این تفکر تأکید کرد.
رئیس جامعه‌المصطفی همچنین با اشاره به حضور گسترده گردشگران ایرانی در گرجستان، از مسئولان دولتی گرجستان خواست تسهیلاتی از قبیل نمازخانه و شرایط تأمین آسان غذای حلال را برای آنها فراهم کنند.
«آقای قوام شهیدی» سفیر کشورمان در گرجستان هم در این دیدار گفت: آزادی‌های مذهبی در گرجستان می‌تواند فرصت خوبی برای کشورها و ملت‌های دیگر، به ویژه ایران، فراهم کند. وی با اعلام این که مذهب همان گونه که می‌تواند موتور محرکه توسعه و رشد جامعه باشد، می‌تواند ابزاری برای سوء‌استفاده دشمنان دین، یعنی افراط‌گرایان نیز باشد، افزود: گفت‌وگوی پیروان ادیان و همکاری آنها می‌تواند مانع از رشد تفکر افراط‌گرایی باشد.
زازا واشاقمادزه، رئیس آژانس دولتی ادیان گرجستان نیز در این دیدار گزارشی از سیاست‌های دولت در قبال مسلمانان ساکن در این کشور ارائه داد.
در پایان این دیدار، مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری‌های دینی و مذهبی بین جامعه‌المصطفی و آژانس ادیان گرجستان به امضا برسد.
انتهای پیام

captcha