آماده‌سازی ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز در یزد
کد خبر: 3795149
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

آماده‌سازی ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز در یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از جانمایی سفره هفت‌سین در ۹۸ نقطه از سطح شهر خبر داد و گفت: در نوروز ۹۸، ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز و ۱۰۰ مسجد به صورت شبانه‌روزی برای خدمت به مسافران آماده شده است.

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، سید‌مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار کرد: امسال در مجموع ۷۵ پروژه‌ گردشگری در استان یزد افتتاح شد که این پروژه‌ها ظرفیت‌ تخت‌های اقامتی یزد را به ۱۰ هزار مورد رساند.
وی گفت: امسال در هفته دولت ۴۰ پروژه، در دهه فجر ۲۰ پروژه، در هفته گذشته سه پروژه و تا پایان سال جاری 15 پروژه در مجموع ۷۵ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه افتتاح این پروژه‌ها، ظرفیت تخت‌های موجود در استان یزد را به ۱۰ هزار نفر می‌رساند، گفت: برای نوروز ۹۸ در سطح استان ۵۷۹ تخت در مهمانپذیرها، ۹۰ تخت در هتل‌ آپارتمان‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در تاقامتگاه های بومگردی و سنتی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویرنوردی، ۱۴۰ تخت در مجتمع های گردشگری و 3 هزار و 800 تخت نیز در تأسیسات گردشگری پیش‌بینی شده است.
فاطمی بیان کرد: مجموع ظرفیت اسکان موجود در سایر مکان‌های قابل استفاده از جمله خوابگاه‌ها، مهمانسراهای ادارات و ... نیز ۲۵ هزار نفر است.
وی، ظرفیت اسکان در خانه‌‌های مسافر را نیز 10 هزار نفر و در مدارس 20 هزار نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش ارائه شده، امسال ظرفیت اسکان در مدارس نسبت به سال گذشته 5 هزار نفر کاهش داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به ارائه آماری از دستگاه‌‌های خدمات رسان در ایام نوروز ۹۸ پرداخت و بیان کرد: ناجا در ۳۰۰ پایگاه، هلال احمر در ۱۸ پایگاه ثابت و سیار، اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی در ۵۳ واحد، درمانگاه ‌های فعال بخش خصوصی در ۳۰ نقطه، راهدارخانه ها در ۱۵ نقطه و کیوسک ‌ها و پایگاه‌‌های اطلاع رسانی نیز در ۵۰ نقطه در طول ایام نوروز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.
وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز، ۲۰ شورای حل اختلاف و ۲۰ قاضی کشیک، مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل و فصل خواهند کرد.
فاطمی همچنین از جانمایی سفره هفت سین در ۹۸ نقطه از سطح شهر خبر داد و گفت: در نوروز ۹۸ همچنین ۲۰۰ سرویس بهداشتی موقت، ۲۰ حمام عمومی، ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز و ۱۰۰ مسجد به صورت شبانه ‌روزی به مسافران خدمات می دهند.

انتهای پیام

captcha