غار علی‌صدر برند گردشگری همدان است
کد خبر: 3795233
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

غار علی‌صدر برند گردشگری همدان است

گروه فرهنگی ـ معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: غار عل‌یصدر برند گردشگری استان است و دیگر بناها و آثار تاریخی دیار هگمتانه نیز باید با زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات، سهم خود را بیابند.

علیصدر برند گردشگری همدان استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا، محمود رضا عراقی روز دوشنبه 13 اسفندماه در جلسه اعضای ستاد تسهیلات سفر استان همدان اظهار داشت: برنامه ریزی های خوبی برای میزبانی از مهمانان نوروزی در حال انجام است و مهمترین اصل برای همدانی ها رضایتمندی مسافران و گردشگران است.
معاون امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: اخلاق نیکو و همان نوازی مردم همدان در کنار طبیعت با صفا بی تردید موجب رضایت مسافران می شود.
وی اضافه کرد: استان همدان سرشار از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و این مزیت ها را باید به زیباترین شکل و در نهایت خوبی به گردشگران معرفی کنیم.
عراقی با بیان اینکه عید نوروز نماد خدمت رسانی به مردم است گفت: رضایت مسافران موجب بازگشت آنها در سفرهای بعدی به همدان می شود.
معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های پذیرش گردشگران در این استان گفت: قطار گردشگری همدان با سرعت 140 کیلومتر در ساعت به صورت روزانه از 20 اسفند فعال می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک قطار همدان - تهران چهار بار در روز مسافر جابه جا می کند و پس از تعطیلات عید نوروز در پاسخ به تقاضاهای مکرر ساعت 6 صبح از همدان حرکت می کند.
معاون امور عمرانی استاندار همدان به آمادگی دستگاه های خدمات رسان، بانک ها، نمایندگی های بیمه، نیروهای امدادی و اصناف، پایانه ها، فرودگاه، ایستگاه راه آهن، بیمارستان ها، داروخانه ها، راهداری و جایگاه های سوخت برای خدمات دهی به مسافران تاکید کرد.
عراقی افزود: ارزیابی و نظارت برعملکرد کمیته های ستاد سفر نوروزی توسط 20 تیم بازرسی از 18 اسفند آغاز می شود.
وی رویداد همدان 2018 را تمرین همدلی برای مردم این منطقه دانست و گفت: گردشگری همدان تمام نشده و طرح های بزرگی را برای سال 2020 پیگیری می کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار همدان یادآوری کرد: پذیرایی از مسافران نوروزی تمرین دیگری برای گردشگری همدان محسوب می شود و باید به بهترین شکل انجام شود.

** از ظرفیت باغ موزه بیشتر استفاده می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه به استقرار ستاد اسکان مسافران در مجتمع فرهنگی عین القضات اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای اسکان مسافران در هتل ها، مهمانسراها و اماکن آموزشی اندیشیده شده است.
علی مالمیر اظهار داشت: اماکن تاریخی و تفریحی همدان برای استفاده و بازدید گردشگران نوروزی آماده است و امسال از ظرفیت باغ موزه دفاع مقدس برای دیدار گردشگران بیشتر استفاده می کنیم.
وی از تپه هگمتانه به عنوان یکی از اماکن پربازدید همدان یاد کرد و افزود: حضور دستفروشان چهره این جاذبه تاریخی را مکدر ساخته و نیازمند ساماندهی است.
مالمیر به تشکیل 10 کمیته تخصصی برای فراهم کردن امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی بر اساس وظایف محوله برای اسکان، اقامت و خدمات دهی به مسافران آماده می شوند‌.

** نصب 150 المان نوروزی
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: 150 المان شهری برای ایام نوروز در همدان نصب می شود که در ساخت این المان ها از اساتید برجسته کشور استفاده شده تا آثاری فاخر و زیبا در شان پایتخت گردشگری آسیا تهیه شود.
وحید علی ضمیر از کاشت چهار میلیون بوته گل در میادین و پارک های این شهر خبر داد و گفت: کاشت این بوته ها و درختچه ها از 15 اسفند آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: 160 وظیفه برای شهرداری ها تدوین شده و با سه هزار و 500 نیرو در این نهاد برای آماده سازی شهر و استقبال از بهار تلاش می کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سالانه 25 درصد از مسافران همدان از قشر فرهنگیان هستند، افزود: همدان از نظر آب و هوای چهار فصل است به دلیل قابلیت دسترسی و سهولت سفر مورد استقبال بسیاری از هموطنان قرار می گیرد.
محمد پورداود یادآوری کرد: در سال جاری 71 هزار مسافر در ایام نوروز و تعطیلات تابستان از طریق ستادهای آموزش و پرورش ساماندهی و اسکان داده شده اند.
وی با تاکید بر آماده سازی امکانات آموزش و پرورش در سراسر استان اظهار داشت: 166 فضا برای اسکان هفت هزار و 325 نفراز فرهنگیان در شبانه روز پیش بینی شده و 325 نفر از نیروهای استان نیز آماده خدمات رسانی به این مسافران هستند.
همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی دارد و سالانه پذیرای حجم زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است.


انتهای پیام

captcha