برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیریت امور نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3795374
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیریت امور نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست هم‌اندیشی مدیریت امور نهادهای قرآنی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیریت امور نهادهای قرآنی نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هم‌اندیشی مدیریت امور نهادهای قرآنی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن روز گذشته، 13اسفندماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسینی، قائم‌مقام، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری، مدیر امور نهادهای قرآنی و همچنین نمایندگانی از نهادها و سازمان‌های قرآنی در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.
در بخشی از این جلسه، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه مشارکت نهادها و سازمان‌های قرآنی در جهت تقویت نمایشگاه بین‌المللی قرآن به عنوان رویداد ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: نگرش ما جلب مشارکت عمومی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی در راستای تقویت جنبه‌های محتوایی و علمی نمایشگاه قرآن است.
وی افزود: نمایشگاه قرآن با هدف جریان‌سازی فکری و فرهنگی حول موضوع بسیار مهم و اساسی در نظام فرهنگی کشور یعنی قرآن کریم شکل گرفته، مجموعاً توانسته بخش بسیار مهمی در این زمینه ایجاد کند. نمایشگاه قرآن کریم مخاطبان مختلفی دارد و سعی کرده‌ایم تمامی فعالیت‌ها در حوزه‌های علمی و هنری را غیرجناحی و یا غیرخرافی‌گرا انجام دهیم. نمایشگاه قرآن به مثابه یک جشنواره، تنوع موضوعی و در رشته‌های مختلف با مخاطبان گوناگون بر حول محور بسیار مقدسی است که با همکاری و مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادها تقدیم مردم کشور خواهد شد.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری، مدیر امور نهادهای نمایشگاه قرآن، نیز بیان کرد: امور نهادها و موسسات قرآنی شامل چهار گروه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، نهادهای عمومی و برخی سازمان‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی مانند شهرداری‌ها، حوزه و دانشگاه‌، مؤسسات قرآنی، مؤسسات خیریه و ... است.
ملانوری افزود: نهادها و سازمان‌ها می‌توانند طرح‌ها، پیشنهادات و نظرات خود را تا پایان روز ١٥ اسفندماه سال جاری جهت بررسی و حمایت ارسال کنند.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسینی، قائم‌مقام نمایشگاه قرآن، نیز طی سخنانی گفت: امیدواریم با همکاری نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور بتوانیم نمایشگاه بین‌المللی قرآن را با توان و قوت بیشتری برگزار کنیم.
وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آوردگاه و رویداد ملی و متعلق به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه متعلق به تمام نهادهای فرهنگی و قرآنی کشور است که ماحصل تمامی تلاش‌ها و دستاوردهایی که در طول سال گذشته در فعالیت‌های قرآنی کشور انجام شده، در این نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار گیرد که شرط تحقق این است که تمامی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی خود را متولی این امر بدانند.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha