دانش‌آموزان ‌فارس در تكاپوی رقابتی از جنس قرآن
کد خبر: 3795386
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

دانش‌آموزان ‌فارس در تكاپوی رقابتی از جنس قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان در تمام نقاط استان فارس در حال برگزاری است.

لیلا رشیدی، سرپرست اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال چهلمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: مرحله منطقه‌ای این مسابقات در هفته قرآن و عترت با مشاركت 510 هزار نفر از دانش‌آموزان این استان برگزار شد.
وی افزود: مرحله شهرستان یا ناحیه این دوره از مسابقات نیز از ابتدای بهمن‌ماه جاری آغاز و تا 15 اسفندماه در نقاط مختلف استان فارس در حال برگزاری است.
رشیدی با بیان اینكه 7 هزار و 300 نفر از برگزیدگان این مرحله به مرحله منطقه‌ای 14 گانه یا همان مقدماتی استان راه پیدا خواهند كرد، زمان برگزاری این مرحله را 20 فروردین تا 15 اردیبهشت‌ماه سال 98 اعلام كرد و گفت: مرحله استانی نیز بعد از ماه مبارك رمضان و هفته آخر خرداد، مرحله كشوری طی ماه‌های تیر و مرداد و مرحله بین‌المللی نیز در آبان‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
سرپرست اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینكه شهرهای زنجان و مشهد مقدس میزبان مرحله كشوری این دوره از مسابقات هستند، گفت: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.
وی همچنین به رشته‌های این مسابقات نیز اشاره كرد و گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان، احكام و انشای نماز، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه برگزار می‌شود كه دو رشته اذان و مداحی تنها ویژه پسران است.
انتهای پیام

captcha