حذف اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی دور از عقل سلیم و خیانت به بیت‌المال است
کد خبر: 3795413
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
در نشست مدیران عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان‌ها مطرح شد:

حذف اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی دور از عقل سلیم و خیانت به بیت‌المال است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طی نشست مدیران عامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها بر اینکه وقت و هزینه زیادی برای تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی صرف شده است، خروج از آن را دور از عقل سلیم و خیانت به بیت‌المال دانستند.

حذف اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی دور از عقل سلیم و خیانت به بیت‌المال استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست مدیران عامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها در راستای بهبود روند رسیدگی به مسائل و مشکلات مؤسسات، امروز، سه‌شنبه، ۱۴ اسفندماه، در مجتمع فرهنگی ـ دانشجویی ۱۳ آبان تهران برگزار شد.
ارائه گزارش از اقدامات هیئت رئیسه اتحادیه، تدوین برنامه‌های پیشنهادی سال ۹۸، بررسی روند پیگیری مطالبات اتحادیه از مسئولان و مراجع قانونی و اصلاح اساسنامه اتحادیه واحد کشوری براساس مصوبه اولین مجمع عمومی اتحادیه در استان قم از جمله مواردی بود که در دستور کار این نشست قرار گرفت.
در ابتدا رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، گفت: در این جلسه قصد داریم تا نقطه نظرات دوستان را دریافت و برنامه‌ریزی خوبی کنیم و بودجه‌های سال 98 و یا اعتباری اگر اواخر سال تخصیص پیدا کند، شیوه‌ها و شاخص‌های تخصیص به استان‌ها مشخص شود تا با عدالت پیش رود. همچنین در این جلسه از حضور مسئولان قرآنی کشور نیز بهره‌مند خواهیم شد.
قربانی با اشاره به اینکه تشکیل مجمع عمومی اتحادیه کشور در هشت آذرماه سال جاری، تکلیف همه را مشخص کرد، اظهار کرد: پازل آخر اتحادیه مدغم چیده شده و لو اینکه به مذاق بقیه خوش نیامده، به ویژه اینکه افراد منتخب، کاملاً مردمی هستند. طی سالیان زیادی مسئله ادغام مطرح بود، اما سرانجام راه و شیوه درست را انتخاب کرد. با قوت و همراهی اتحادیه‌های استانی پیش می‌رویم تا حاصل زحماتی که حدود 10 سال به صورت پراکنده و در چند سال اخیر به صورت ویژه انجام شده به سرانجام برسد.
قربانی اضافه کرد: برای ادغام اتحادیه‌های استانی نزدیک به 84 جلسه و درباره اساسنامه حدود 24 جلسه بحث شد. مسئولان و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی وقت و هزینه گذاشته‌اند و اتحادیه‌های استانی با نظارت‌ لازم تشکیل شد. اینکه نتیجه را نپذیرند، به دور از اخلاق قرآنی است و به خاطر منافع بخواهیم از این جریان خارج شویم، به دور از اخلاق است و خارج شدن از اتحادیه مدغم از هیچ عقل سلیمی برنمی‌آید.
وی افزود: در زمان‌های مختلف با مسئولان جلساتی داشتیم و به تبیین و ضرورت امر ادغام پرداخته شد. همچنین جلسه دوستانه و غیررسمی به منظور تبیین اهداف با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت گذاشته شد و جلسه‌ای رسمی متشکل از پنج نفر از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشوری چون حجت‌الاسلام علوی، سلطان‌پناه، سید‌محسن موسوی‌بلده، مرتضی طلایی و بنده و پنج عضو اتحادیه تشکل‌ها چون سیدعلی سرابی، حسن محمدی، پیمان سلیمی، محمدرضا فراهانی و طاهری تشکیل شد که به صراحت بیان شد منافعی دارند که ناراحت‌کننده است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور با تأکید بر اینکه مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی به منزله قانون است، گفت: جلساتی که با حجت‌الاسلام عاملی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کارشناسان شورا و مسئولان قرآنی داشتیم، منجر به حضور بنده و آقای طلایی در جلسه اخیر شورا شد. حضور در شورا و حرف‌هایی که زده شد موجب شد ذهن تعداد بسیاری از اعضا باز شود و در این جلسه برخی با سکوتشان نشان دادند که توجیه نیستند.
در ادامه مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی کشور، به سخنرانی پرداخت و گفت: برای پیشبرد اهداف طی امسال فعالیت‌های مثمرثمری انجام شده است. این نشست آغازی برای جهش، تحول، هماهنگی و رفع چالش‌ها و فراهم شدن بستر بهتر برای خدمت بهتر است.
وی با اشاره به اینکه این جلسات موجب شفاف‌سازی می‌شود، افزود: در این جلسه قصد داریم تا برنامه سالانه‌ای را برای سال 98 تدوین کنیم تا بدانیم کجا بودیم و به کجا باید برسیم و برای حرکت همسو و هم‌جهت تلاش کنیم تا این ساختار بتواند مأموریت‌هایش را با نظر شما جلو برود. مهمترین دستاورد این نشست برنامه‌ریزی واقع‌بینانه برای سال آینده است.

در نوبت صبح این جلسه، نقطه نظرات و پیشنهادهای هر کدام از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم کشور مطرح شد که بدین شرح است؛
ــ تشکیل کانال و گروه در پیام‌رسان‌ها ویژه مدیران عامل اتحادیه‌ها و همچنین اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها
ــ تعیین سه نماینده از سوی اتحادیه مدغم، جایگزین نمایندگان مردمی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی
ــ بحث مالی دو اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت روشن‌سازی و شفاف‌سازی شود.
ــ ضرورت وجود مشاور حقوقی در کنار اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مدغم قرآنی کشور
ــ بیانیه‌ای از سوی اتحادیه‌های استانی صادر شود تا این نشست اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
ــ چارچوب مشخص اتحادیه‌ها از سوی اتحادیه مدغم کشوری چون سربرگ واحد، مهر و ... تهیه شود.
و...
این جلسه در نوبت صبح، میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر و قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورا و در نوبت بعداز ظهر، میزبان عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بود.

یادآوری می‌شود اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها (اتحادیه مدغم) پس از سال‌ها تلاش و پیگیری در ۸ آذر ۹۷ تشکیل و اول اسفندماه ۹۷ ثبت رسمی شد.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۲۰:۵۵
0
0
چرا از صحبت آقایان محمدی و فقهی زاده گزارشی ندادید؟
captcha