رقابت بیش از ۴ هزار داوطلب جهت تصدی پست‌های اجرایی در استان هرمزگان
کد خبر: 3795443
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

رقابت بیش از ۴ هزار داوطلب جهت تصدی پست‌های اجرایی در استان هرمزگان

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: جهت تصدی پست‌های اجرایی در استان هرمزگان در آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی جمعه، ۱۷ اسفند‌ماه بیش از ۴ هزار نفر داوطلب به رقابت می‌پردازند.

رقابت بیش از ۴ هزار داوطلب جهت تصدی پست‌های اجرایی در استان هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نشست خبری برگزاری ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی هرمزگان دوشنبه، ۱۳ اسفندماه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان، رئیس و مسئولان جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد.
صالح دریانورد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با تشکر از مسئولان جهاد دانشگاهی گفت: ۱۷۳ سهمیه برای تصدی در دستگاه‌های اجرایی هرمزگان در این آزمون در نظر گرفته‌ شده است، افزود: این تعداد ظرفیت برای تصدی در ۱۴ دستگاه اجرایی استان هرمزگان در نظر گرفته‌ شده است.
استان هرمزگان دخالتی در تعیین تعداد ظرفیت‌های مشخص‌شده ندارد
وی با بیان اینکه اداره‌کل امور مالیاتی و بانک ملی در استان هرمزگان بیش‌ترین تعداد ظرفیت استخدامی را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: این تعداد سهمیه به‌صورت متمرکز در سطح کشور در نظر گرفته‌ شده و استان دخالتی در تعیین تعداد ظرفیت‌های مشخص‌شده ندارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با اشاره به اینکه تعداد ثبت‌نامی‌ها ۳۲ برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان است، ابراز کرد: وجود ۱۷۳ سهمیه استخدامی و وجود سه برابر متقاضیان کار این خود نشان‌دهنده بالا رفتن نرخ بیکاری نه‌تنها در استان هرمزگان بلکه در سرتاسر کشور است، در آزمون گذشته نیز به دلیل وجود شرط بومی بودن در آزمون‌های استخدامی کشور مورد اعتراض داوطلبان قرار گرفت و در آزمون فعلی این شرط حذف‌ شده است.
معادل ۳۸.۹ درصد پست بدون متصدی هستند
دریانورد با بیان اینکه ۷۳ هزار و ۳۴۲ کارمند در مجموعه ۲۸ دستگاه اجرایی استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۵.۶ درصد مرد و ۳۴.۴ درصد زن هستند که ۴۶ درصد رسمی، ۱۴.۶ پیمانی و مابقی به سایر صورت‌های مشخص‌شده در قانون طرف قرارداد هستند.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۹ هزار و ۷۵۳ پست مصوب در استان هرمزگان ۲۴ هزار و ۲۷۳ نفر معادل ۶۱.۱ درصد دارای متصدی هستند، عنوان کرد: ۱۵ هزار و ۴۸۰ پست نیز معادل ۳۸.۹ درصد بدون متصدی هستند.
رئیس سازمان برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: در آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی در روز ۱۷ اسفندماه ۴ هزار و ۸۴۱ داوطلب برای تصدی پست‌های اجرایی در استان هرمزگان به رقابت می‌پردازند.
این مقام مسئول افزود: امروزه هر کس در خصوص اشتغال، تورم، جمعیت و سایر حوزه‌ها صحبت کند به مرکز آمار ایران استناد می‌کند، ممکن است نظام جمع‌آوری آمار در وضعیت کنونی ایراداتی داشته باشد و آن این است که در بعضی از نقاط کشور بر اساس آداب و رسوم و یا فرهنگ قالب جامعه بانوانی متقاضی کار نباشند این مسئله باعث افزایش نرخ بیکاری می‌شود.
برگزاری ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان
سهیل دادخواه، رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان به بیان جزئیات برگزاری این آزمون پرداخت و گفت: ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان روز جمعه ۱۷ اسفندماه به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در چهار شهرستان استان هرمزگان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه و قشم به‌عنوان مراکز اصلی آزمون در استان هرمزگان انتخاب‌ شده‌اند، اضافه کرد: مراکز جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجتمع بصیرت در شهرستان بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی در بندرلنگه، دانشگاه آزاد اسلامی در قشم و دانشگاه آزاد اسلامی در میناب نیز به‌عنوان حوزه‌های برگزاری ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان انتخاب‌ شده‌اند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مجموع ۴ هزار و ۸۴۱ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند، عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۷۶ نفر زن و ۲ هزار و ۹۶۵ نفر مرد هستند که مراکز آزمونی شهرستان بندرعباس با ۳ هزار و ۴۷۰ داوطلب بیش‌ترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه در خصوص حوزه‌های آزمونی ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان ابراز کرد: شهرستان میناب میزبان داوطلبان شهرستان‌های میناب، سیر یک، جاسک، رودان و بشاگرد، شهرستان بندرلنگه میزبان داوطلبان شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان، شهرستان بندرعباس میزبان داوطلبان بندرعباس، بندرخمیر، حاجی‌آباد، ابوموسی و شهرستان قشم میزبان داوطلبان قشم خواهد بود.
باجه‌های رفع نقص از امروز آماده پذیرش داوطلبان هستند
در ادامه محمد دلپسند، مدیر اجرایی ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، گفت: ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان روز جمعه، ۱۷ اسفندماه به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در چهار شهرستان استان هرمزگان برگزار می‌شود.
مدیر اجرایی ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، با بیان اینکه در مجموع ۴ هزار و ۸۴۱ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند، ابراز کرد: مراکز آزمونی شهرستان بندرعباس با ۳ هزار و ۴۷۰ داوطلب بیش‌ترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باجه‌های رفع نقص از امروز سه‌شنبه، ۱۴ اسفندماه آماده پذیرش داوطلبان هستند، اضافه کرد: باجه‌های رفع نقص در دو حوزه مراکز آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در بندرعباس و رودان آماده  پاسخگوی سؤالات داوطلبان هستند.
وی تأکید کرد: در استان هرمزگان ۵ حوزه آزمون و در شهرستان‌های استان ۳ حوزه است که جمعاً ۸ حوزه بر‌گزاری جهت آزمون وجود دارد.
مدیر اجرایی ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با بیان اینکه نگهداری وسایل متقاضیان در باجه امانات صورت می‌پذیرد، گفت: از متقاضیان خواهشمندیم جهت تسریع در امر آزمون وسایل ارتباط جمعی به همراه نداشته باشند و راس ساعت  مقرر شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha