آستان قدس در دوران مدیریت مرحوم طبسی به زنجیره کاملی از فعالیت‌های فرهنگی بدل شد
کد خبر: 3795478
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

آستان قدس در دوران مدیریت مرحوم طبسی به زنجیره کاملی از فعالیت‌های فرهنگی بدل شد

گروه فرهنگی ــ معاون سابق اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در دوران مدیریتی مرحوم طبسی، به زنجیره کاملی از فعالیت‌های فرهنگی و همچنین بزرگترین کانون و مرکز فعالیت‌های فرهنگی، حداقل در سطح سازمان‌های موقوفاتی دنیا مبدل شد.

آستان قدس در دوران مدیریت مرحوم طبسی به زنجیره کاملی از فعالیت‌های فرهنگی بدل شدحجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، به مناسبت سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی یکی از شخصیت‌های بارز مجاهد و از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی، یار و همراه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بودند که در طول 4 دهه خدمت، تولیت آستان قدس رضوی به توفیقات بزرگی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان این بود که به تمام معنا خود را وقف امام رضا(ع) کرده و با تمام وجود مخلصانه در خدمت زائران و مجاوران بودند و افتخار خود را خادم بودن برای دستگاه امام رضا(ع) می‌دانستند و در خدمت بارگاه منور آن حضرت بودند و آنچه را که انجام می‌دادند، تنها برای رضای خداوند و همچنین نگاه و عنایت حضرت رضا(ع) بود.

حسینی اضافه کرد: ویژگی دیگر ایشان از لحاظ مدیریتی، میدان، اختیارات و امکانات دادن به جوانان بود. در طول دوران مدیریتی خود این اجازه را دادند جوانان مسئولیت‌هایی را بپذیرند و بخش‌هایی از آستان قدس رضوی را مدیریت کنند. ضمن اینکه آن‌ها را تشویق می‌کردند، از اشتباهات مدیران جوان چشم پوشی و راهنمایی و هدایت‌های لازم را می‌کردند تا آن‌ها بتوانند برای آینده نظام و انقلاب مایه‌ای ارزشمندی بمانند.

معاون سابق اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله طبسی این بود که به معنای واقعی ذوب در ولایت بودند. در هیچ سخن، نشست، کلام و اقدامی مقتدا، امام و راهبر خود را فراموش نمی‌کردند و آن را نصب‌العین خود قرار می‌دادند و همواره پشت سر امام خود حرکت می‌کردند. نه یک گام به جلو و نه یه گام به عقب از مقام ولایت عقب نمی‌مانند. همواره در تصمیمات خود برای زیر مجموعه و مدیران، تاسی کردن به سلوک مقام معظم رهبری و همچنین ولایت‌مداری به معنای کامل را در دستور کار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آن مرحوم نگاه جامع به مسائل فرهنگی داشتند و به صورت تک بعدی مسائل فرهنگی را مشاهده نمی‌کردند. آستان قدس رضوی در دوران مدیریتی ایشان به زنجیره کاملی از فعالیت‌های فرهنگی و بزرگترین کانون و مرکز فعالیت‌های فرهنگی حداقل در سطح سازمان‌های موقوفاتی دنیا مبدل شد. بنابراین از آموزش، پژوهش، هنر، رسانه، تبلیغ دینی، ورزش، کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین در دیگر عرصه‌ها، زیرساختی‌هایی توسط ایشان مهیا شد.

تلاش مرحوم طبسی برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های آستان قدس رضوی
معاون اسبق اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تلاش کردند با رفع و بهره‌گیری از خلاهای حوزه‌های فرهنگی، ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه آستان قدس رضوی فعال شود.

وی در ادامه در خصوص شخصیت سیاسی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی اظهار کرد: ایشان عالمی مبارز و مجاهدی بصیر بود که همواره در بحبوبه مسائل انقلاب چه در دوران مبارزه و چه بعد از آن در مشهد، هم‌رزم رهبر بودند و با همراهی آیت‌الله هاشمی سه رکن هدایت و راهبری جریان نهضت انقلاب اسلامی را با محوریت رهبر در مشهد دنبال می‌کردند.

معاون سابق اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان نماینده امام و رهبری به عنوان یکی از محکمات انقلاب در سه خراسان به فعالیت پرداختند و همراه مشی ایشان، در مسائل سیاسی با اقتدا به مشی و سلوک امام خود که رهبر بودند تلاش می‌کردند؛ با بهره‌گیری از ظرفیت آستان قدس رضوی همه طیف‌ها، گروه‌ها و جریان‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی، با هر سلیقه و ذائقه سیاسی زیر چتر نظام، ولایت و آستان قدس رضوی قرار بگیرند. معاند بودن با هسته نظام و انقلاب اسلامی و همچنین هم زاویه داشتن با اصل ولایت فقیه و مقام معظم رهبری برای ایشان خط قرمز بود.

وی اظهار کرد: هر شخصیتی در جایگاه و موضع خود با یکدیگر متفاوت هستند. اما فقدان آن مرحوم ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواهد بود. اما با عنایت خداوند و اهل بیت(ع)، همچنین حرکت صحیح در مسیر تربیت انسان‌های عالم، فاضل، متعهد، متدین و انقلابی، تلاش نهادها، ارگان‌ها، حوزه و دانشگاه‌های انقلابی تلاش کردند این خلاها را پر کنند.

حسینی گفت: همچنین در طول 40 سال انقلاب شاهد بودیم شخصیت‌هایی را دشمنان از ما گرفتند. اما اقتدار انقلاب و نظام اسلامی همواره رو به رشد و تعالی بوده است، چرا که همواره نیروهای انقلابی جوان و مومنی در جامعه حضور دارند که جایگزین این اشخاص باشند و بتوانند این خط و مسیر را با هدایت‌های رهبر و همچنین نصب‌العین قرار دادن ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی این مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام

captcha