شیرینی حرکت در مسیر قرآن/ حفظ قرآن مقدمه‌ای برای ورود به درک مفاهیم الهی است
کد خبر: 3795553
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
گفت‌وگوی ایکنا با حافظ کم‌بینای کلام وحی؛

شیرینی حرکت در مسیر قرآن/ حفظ قرآن مقدمه‌ای برای ورود به درک مفاهیم الهی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - حافظ کم‌بینای رشته حفظ 15 جزء مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: همیشه به حفظ قران علاقمند بودم و احساس می‌کردم برای من که فردی کم‌بینا هستم مشکل است، اما با شروع متوجه شدم اگر انسان اقدام به کاری کند حتما در آن موفق می‌شود و حرکت در مسیر قرآن کریم شیرین است.

محمد تقوایی، حافظ کم بینای رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم، در حاشیه برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی گفت: پیشینه حفظ بنده به 15 سال قبل باز می‌گردد، همیشه به حفظ قران علاقمند بودم و احساس می‌کردم برای من که فردی کم‌بینا هستم مشکل است، اما با شروع متوجه شدم اگر انسان اقدام به کاری کند حتما در آن موفق می‌شود و حرکت در مسیر قرآن کریم شیرین است.
وی با بیان اینکه گام به گام تا حفظ کل کلام وحی پیش می‌روم، اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانم در این مسیر با گام‌های استوارتر پیش بروم، حفظ قرآن به دل انسان روشنایی خاصی می‌بخشد که من این نور را در دلم می‌بینم، تابیدن نور ایمان در دل باعث می‌شود که انسان راه را گم نکرده و همواره در مسیر الهی حرکت کند.
تقوایی تصریح کرد: برای حفظ قرآن از دوره‌ای استفاده نکردم و خودم به صورت فردی موفق شدم آیات الهی را حفظ کنم، سال‌های قبل برای حفظ از نوار کاست اساتید مطرح جهان اسلام استفاده می‌کردم و امروز از نرم‌افزارهای تلفن همراه و نرم‌افزارهای قرآنی استفاده می‌کنم و این روند را تا حافظ کل شدن ادامه می‌دهم.
این حافظ 15جزء ادامه داد: درست است که می‌گویند، خواستن، توانستن است، همت بلند در هر رشته‌ای باعث رشد روحی، معنوی و علمی انسان می‌شود و باید دید این همت را در چه مسیری به کار می‌گیریم اگر نیت الهی باشد قطعا موفقیت‌هایی را به دنبال دارد اگر نیت شیطانی باشد قطعا خسران را به دنبال دارد.
تقوایی ادامه داد: هر روز متغیر بین یک تا دو صفحه حفظ می‌کنم، مشغله کاری و خانواده وقت زیادی از مرا می‌گیرد فرصت کمتری دارم تا به حفظ بپردازم، اما کند پیش رفتن بنده عاملی برای دوری من از قرآن نشده و نمی‌شود، درست است که وقت کمی دارم اما با همین فرصت کم روزی حافظ کل می‌شوم تا بهتر بتوانم مبانی قرآن را در زندگی خود پیاده کنم. بسیار علاقمندم حافظ کل باشم اما از آن بیشتر علاقه‌مندم عامل به مفاهیم قرآنی باشم و هر دوی آنان را در کنار هم داشته باشم، حفظ مقدمه‌ای برای ورود به درک مفاهیم الهی است.
وی حضور در مسابقات و آزمون‌های متعدد قرآنی را ابزاری برای محک زدن سطح خود نسبت به دیگر حافظان دانست و اظهار کرد: سال گذشته نیز آزمون حفظ و مفاهیم در رشته حفظ 10 جزء شرکت کردم که امتیاز لازم را کسب کردم و امسال در رشته حفظ 15 جزء شرکت کردم و امیدوارم قبول شوم.
تقوایی در پایان گفت: این جمله معروف «قرآن کتاب زندگی است» هیچ‌گاه و در هیچ برهه‌ای از زمان تکراری نمی‌شود، پیشنهاد بنده این است که همه افراد به اندازه توان خود در مسیر قرآن گام برداشته و مفاهیم آن توجه کنند، حرکت همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در مسیر قرآن به رشد عقلی، معنوی، اعتقادی و حتی روحی آنان کمک می‌کند، جوانان قدر خود را بدانند و با آگاهی در مسیر پیشرفت قدم بردارند.
انتهای پیام

captcha