«ادغام» در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه قطعی دارد
کد خبر: 3795585
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
حمید محمدی:

«ادغام» در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه قطعی دارد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ قائم‌مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه ادغام مصوبه قطعی دارد و حالا که به هر دلیلی و با حرف‌هایی می‌خواهند از امر قطعی، که مدت‌ها برای آن زمان گذاشته‌ایم، عبور کنند، معلوم است مبنای آن چیست.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طی نشست مدیران عامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها که روز گذشته، 14 اسفندماه، در مجتمع فرهنگی ـ دانشجویی 13 آبان تهران برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر از من بپرسند مجموع زمانی که برای تنظیم مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی گذاشته‌ای و همچنین زمانی که برای بحث ادغام اتحادیه‌ها گذاشته‌ای چقدر بوده است؟ اظهار می‌کنم که 50، 50 بوده است.
محمدی اظهار کرد: در 22 جلسه‌ای که برخی از جلسات حدود چهار ساعت به طول انجامید، برای دو طرف ادغام، سه نماینده از دو اتحادیه حضور داشت، رأی من به هر سمتی که می‌رفت، می‌توانست نظر آن طرف را تأیید کند. حتی یک مورد از طرفین نمی‌تواند بگوید من به یک طرف متمایل شده‌ام. به محضی که به اجماع می‌رسیدند، از آن به راحتی عبور نمی‌کردم.
وی با اشاره به اینکه شورای توسعه می‌توانست در این زمینه تنها یک بند مصوبه ‌داشته باشد، بیان کرد: نیازی نبود که شورای توسعه بیش از این به این موضوع بپردازد و باید دو اتحادیه مردمی با هم توافق می‌کردند و سپس این امر محقق می‌شد و شورای توسعه تنها به عنوان راهبر عمل می‌کرد. اما شورای توسعه بنا بر تقاضای اتحادیه‌ها جهت کمک در روند کار موافقت کرد. همچنین با راه‌اندازی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات که به مصلحت امور مؤسسات بود، موافقت کردیم و در آن نیز حضور پیدا کردیم. مصوبات جلسات هیئت رسیدگی و مصوبات مجمع عمومی ادغام در استان‌ها از سوی اعضای مربوطه و دوطرف اتحادیه مدغم صورت گرفت و از نظر ما کار تمام شده بود.
قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: اینکه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان یک نهاد سیاست‌گذار و کلان چیست؟ بسیار مهم است. بنده منادی ادغام بودم و حدود دو سال زمان گذاشتم تا بتوانم سازمان دارالقرآن الکریم را به انجام این امر قانع کنم که الحمدلله قبول کردند و مورد پذیرش واقع شد، پس روند فعالیت شورای توسعه در این موضوع، قابل قبول و دفاع است. ادغام، مصوبه قطعی دارد و حالا به هر دلیلی می‌خواهیم از امر قطعی که مدت‌ها زمان گذاشته‌ایم، عبور کنیم، معلوم است مبنای آن چیست و چه خواهد بود؟
وی با اشاره به اینکه شقاق بزرگتر در جامعه قرآنی و بعد از این جریان، واقع می‌شود که خطرناک‌تر است، اظهار کرد: بنابراین اتفاقات ناگوارتری پیش خواهد آمد که شقاق عمیق‌تری رخ می‌دهد. خواهش من از دوستان این است که نباید مأیوس و باید به دنبال به سرانجام رسیدن این امر با پیگیری‌های مستمر شد.
محمدی ادامه داد: شما تردید نکنید که ما هر کاری از دستمان بر می‌آید، بیش از ظرفیت در این جریان انجام داده و می‌دهیم، اما این را بدانید که دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید کار کلان انجام دهد، یعنی کمک به اجرای مصوبات کند، اما در مرحله اجرای آن اصلاً دخالت نمی‌کند.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اضافه کرد: صندوق توسعه مشارکت قرآنی کشور در تعیین بودجه براساس برنامه‌های کمیسیون‌ها به ریاست سه وزیر و در قالب چارچوب‌های تعیین‌شده پیش می‌رود. همچنین بیان می‌کنم در دور جدید کمیته تخصیص، یقیناً اتحادیه مدغم یک یا دو نماینده خواهد داشت و به گونه‌ای متفاوت فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: دستور شورا همچنان بررسی امر ادغام است. ادغام مصوبه‌ای بوده که نیازمند همراهی دو طرف بخش مردمی است و حال یکی از طرف‌های بخش مردمی مدعی شده در عملیات امر ادغام تخلفاتی شده و ادغام دچار چالش شده است.
محمدی در پایان تأکید کرد: ادغام دو طرف مردمی دارد که باید اراده‌شان تا پایان راه با هم همراه باشد که تاکنون محقق نشده است. البته به نظر بنده این مشکل به زودی رفع می‌شود.
انتهای پیام

captcha