کشف استعدادها؛ مهمترین دستاورد جشنواره‌ فیلم یزد
کد خبر: 3795622
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱

کشف استعدادها؛ مهمترین دستاورد جشنواره‌ فیلم یزد

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد کشف استعدادها را مهمترین دستاورد جشنواره‌ فیلم یزد دانست و گفت: با برگزاری این جشنواره قطعا فرهنگ یزد معرفی و استعدادهای جدیدی شناخته می‌شوند.

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی جشنواره فیلم یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در خصوص تاثیر این جشنواره در معرفی یزد اظهار کرد: سینما از نظر گستردگی مخاطبان بیشترین تاثیر را دارد، البته نمی‌توان گفت عمق تاثیری که می‌گذارد نیز بالاست اما وقتی صحبت از جهانی شدن است، نیاز به هنری پیدا می‌شود که همزاد آن باشد چراکه برای مطرح شدن در سطح جهانی باید بیشتر روی گستردگی تاثیر تمرکز کرد تا عمق آن.
وی ادامه داد: امروز هم اگر با یک نگاه منصفانه بررسی کنیم شهرهای ما آنچنان که باید در سطح بین المللی شناخته شده نیستند، نه تنها در مورد کشور ما بلکه در مورد دیگر کشورهای خاورمیانه نیز شناخت کافی در سطح جهان وجود ندارد. یکی از محورهایی که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد همین جشنواره‌هاست. نگاه خود من همیشه نسبت به جشنواره‌هایی که هدفمند است مثبت بوده. این موج آفرینی که جشنواره‌ها ایجاد می‌کنند به نظرم می‌تواند موثر باشد. همین که نگاه آماتوری وجود دارد و همه می‌توانند در آن شرکت کنند و گروه سنی مشخصی را هدف قرار داده است بازهم به فراگیر شدن این جشنواره کمک می‌کند. رسانه‌های مجازی که محل پخش این آثار هست نیز در دسترس کل جهان است و اینکه زمان آثار باید کم باشد نیز به فراگیری جشنواره و جذب انبوه مخاطب کمک خواهد کرد.
جوادیان زاده در خصوص برنامه‌های این اداره کل برای معرفی فرهنگ یزد به نسل جدید بیان کرد: در حوزه‌های مختلف تمرکز اصلی ما بر نوجوانان و جوانان است. برای مثال با توجه به اینکه یزد توانست برند پایتخت کتاب ایران را کسب کند ما باشگاه‌های کتابخوانی با موضوعات مختلف را داریم که برای همین سنین برنامه‌ریزی شده است. همچنین انجمن سینمای جوانان که اساسا برای سن جوان که افراد آموزش پذیر هستند تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: ما برند پایتخت هنرهای جدید را هم در یزد کسب کرده‌ایم. در هنرهای جدید با خلاقیت از شاخه‌های مختلف هنری استفاده می‌شود. قطعا هنرهای جدید بیشتر دغدغه نسل جوان است که به اینگونه از آثار تمایل دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به نقش دولت در فعالیت‌هایی که به صورت مردمی برای اعتلای فرهنگ و هنر برگزار می‌شود گفت: نقش دولت بیشتر سیاست گذاری و تسهیل کننده فعالیت‌هاست. در اجرا شاید گروه‌های کوچک مردمی نتوانند برنامه‌های بزرگی مثل جشنواره‌ها را اجرا کنند. برای همین دولت می‌تواند کمک‌هایی را برای بهتر برگزار شدن این چنین برنامه‌هایی انجام دهد.
وی ادامه داد: به نظرم در برنامه‌های کوچک و مستقل دولت نباید دخالت زیادی داشته باشد چراکه شاید ورود دولت باعث ایجاد انتظاراتی باشد. نقش دولت بیشتر تسهیل گری است در مورد برنامه‌هایی که بنا به درخواست خود انجمن‌ها و گروه‌ها در حال انجام است.
جوادیان زاده با اشاره به اینکه نمی‌توان صرفا از جشنواره توقع تولید اثر را داشت گفت: رویکرد اصلی جشنواره‌ها به نظرم موج آفرینی است که یک انفجار رسانه‌ای رخ دهد و ایده‌ها و امکانات به سمت موضوع جشنواره جذب شود تا افکار و اندیشه‌ها و جامعه هنری با موضوع جشنواره درگیر شوند.ارتباطاتی بر این اساس شکل بگیرد و عده‌ای مجبور شوند در این رابطه فکر کنند و تصمیم بگیرند. قطعا یزد در کنار این جشنواره معرفی می‌شود و استعدادهای جدیدی شناخته می شوند. امیدوار هستیم جشنواره پایدار باشد و توسط جامعه هنری پذیرفته شود.

captcha