مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آخرین مهلت ارسال اسناد کمک‌هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان
کد خبر: 3795834
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آخرین مهلت ارسال اسناد کمک‌هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «اعلام آخرین مهلت ارسال اسناد کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام آخرین مهلت ارسال اسناد کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز چهارشنبه، 15 اسفندماه، اخبار متعددی منتشر کرده است. در این میان برخی رسانه‌ها کم‌‌کار و برخی نیز پرکارتر از روزهای قبل بوده‌اند. در ادامه به بررسی اخبار منتشر شده در این صفحات خواهیم پرداخت.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «‌یادواره شهدای مسجد جواد الائمه برگزار می‌شود» آورده است: مراسم یادواره شهدای والامقام مسجد جواد الائمه پنجشنبه شانزدهم اسفندماه ۱۳۹۷، همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. دراین مراسم، گلعلی بابایی و احمد دهقان از نویسندگان حوزه دفاع مقدس به روایت‌گری و بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس می‌پردازند. علاقه‌مندان می‌توانند پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء به مسجد جوادلائمه به نشانی خیابان قزوین، خیابان شهید سبحانی، خیابان برادران شهید فلاح مراجعه کنند.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «شورای عالی حوزه خالصانه برای خدمت به حوزه گام بر می‌دارد»، «بازدید تولیت آستان علوی و رئیس اوقاف عراق از پروژه ترمیم گلدسته‌های حرم+تصاویر» و «ترتیل صفحه ۵۹۶ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اجرای مطالبات قرآنی رهبری بیش از بودجه به اراده نیاز دارد» آورده است: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، مطالبه‌ای است که رهبر معظم انقلاب در سال 1391 آن را مطرح کردند. به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری هر یک از دستگاه‌های قرآنی به فکر افتادند تا گامی در این مسیر بردارند و حرکت‌هایی هم در این زمینه انجام شد امّا حرکت عمیق و گسترده‌ای صورت نگرفت و برخی از نهادها برای اینکه خود را مجری مطالبات رهبری بدانند، آمارهای عجیبی دادند و بعضاً حافظان سوره حمد و کوثر را هم به‌عنوان حافظ قرآن شمارش کردند. محمد انجم‌شعاع دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در مصاحبه‌ اخیر خود با یکی از رسانه‌ها، مهم‌ترین مشکل و آسیب پیش‌روی طرح ملی حفظ قرآن را عدم پشتیبانی اعتباری از منابع مالی منشور توسعه فرهنگ قرآنی و سایر منابع قرآنی کشور اعلام کرده و گفته است، در سال 97 تنها 16 درصد اعتبارات محقق شد که البته این رقم هم تاکنون در اختیار ستاد طرح قرار نگرفته است.

اگر بخواهیم گفته دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ را مورد ارزیابی قرار دهیم باید ابتدا به بودجه فرهنگی کشور نگاهی گذرا داشته باشیم. بودجه‌ای که بر اساس آمار رسمی اعلام شده، برای همه دستگاه‌های فرهنگی کشور اعم از صداوسیما، وزارت ارشاد و سایر نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی 2/5 درصد بودجه عمومی و 0/7 درصد (کمتر از یک درصد) بودجه کل کشور است. پس موضوع کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی همه‌گیر است و مسئولان، رسانه‌ها و بودجه‌گیران کشور می‌دانند و باید بدانند که درآمد‌های کشور کاهش یافته است. بنابراین کاهش بودجه‌های فرهنگی و طبیعتاً بودجه قرآنی کشور خبر جدیدی نیست که دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن آن را مطرح کرده و نمی‌تواند آن را توجیه خوبی برای عدم اجرای موفق طرح ملی حفظ قلمداد کرد.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «خیانت و دروغ مسئولان کاخ باشکوه اعتماد را فرو مى‌ریزد»، «۱۲ توصیه امام علی(ع)‌ به فروشندگان و کسبه»، «منظور از سجده درختان در قرآن چیست؟» و «تلاوت سوره‌های هود(ع) و شمس از حامد شاکرنژاد ‌+ صوت» هستند.

ایرنا

سه خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «میقات عاشقی سفرنامه ای به سرزمین وحی»، «امربه‌معروف پناهگاهی برای اجرای همه احکام است» و «باید نهضت امربه‌معروف در مورد مسئولان راه بیفتد» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد سه خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «گردهمایی سالانه ائمه جماعات مساجد استان تهران برگزار می‌شود» آورده است: گردهمایی سالانه ائمه جماعات مساجد استان تهران، با هدف تشریح برنامه‌های امور مساجد در سال ۹۸ و تبیین نقش مسجد در زمینه سازی برای تحقق گام دوم انقلاب، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود. بنا بر این خبر؛ این گردهمایی صبح پنجشنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۸:۳۰ در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «دستیابی به درجات عالی اخلاق، بدون محاسبه امکان‌پذیر نیست» و «نو شدن ماه در شامگاه امروز و آغاز ماه رجب در روز جمعه» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز فقط یک خبر با عنوان «چطور به رفاقت کسی اعتماد کنیم؟» منتشر کرده است.

ایبنا

صفحه دین حبرگزاری کتاب ایران، امروز فقط یک خبر با عنوان «ثبت‌نام چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی تا اردیبهشت 98 ادامه دارد» منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده است: عبدالمحمد نمازی، مدیر اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری مرحله کتبی مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: در این دوره مسابقات یک هزار و 140 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 544 نفر در آزمون کتبی9 اسفند شرکت کردند.. : نتایج این دوره از مسابقات بلافاصله از طریق سایت قرآن منتشر شد و شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت قرآنی از نتایج آن باخبر شود. کسانی که در این دوره مسابقات و در مرحله کتبی از 100 نمره، نمره 70 را کسب کنند، پذیرفته می‌شوند و به آنها گواهینامه معتبر اعطا می‌شود. همچنین کسانی که امتیاز آنها بالای 90 باشد، در قرعه‌کشی جوایز 3 میلیارد تومانی سراسر کشور شرکت داده می‌شوند.

این مسئول به زمان برگزاری آزمون شفاهی این دوره مسابقات اشاره کرد و گفت: مرحله شفاهی 11 تا 23 اسفند در سراسر استان در حال برگزاری است که جمع نمرات مرحله شفاهی و کتبی شرکت کنندگان در اسفندماه اعلام می‌شود. ثبت‌نام چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی تا اردیبهشت ماه ادامه دارد که این دوره مسابقات در بخش‌های آوایی و غیرآوایی برگزار می‌شود. بخش‌های آوایی شامل اذان، قرائت ترتیل، حفظ 5 و 10 جزء، دعاخوانی، تواشی و بخش‌های غیر آوایی گروه‌های معارفی، معارف نهج‌البلاغه، معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تا ساعت 14 تعداد دو خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اعلام آخرین مهلت ارسال اسناد کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان» آورده است: آخرین مهلت جمع آوری اسناد هزینه‌ای دانشجویان جهت ارائه طرح کمک هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان ۲۵ اسفند ماه اعلام شد. دانشجویان مشمول این آئین نامه هرچه زودتر باید اسناد هزینه خود را برای دریافت شهریه به سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس شرایط اعلام شده ارسال نمایند. ارسال پیامک به افرادی که مدرک حفظ تخصصی (درجه ۱،۲،۳،۴،۵) از سازمان تبلیغات و قاریانی که از شورای عالی قرآن مدرک تخصصی گرفته‌اند و افرادی که از طریق مسابقات اوقاف موفق به کسب رتبه استانی و کشوری نائل آمده‌اند فرستاده خواهد شد.

تبیین بند ۲ اصلاحیه درخصوص تسهیل پرداخت شهریه افرادی که معدل آنها زیر ۱۶ است و به دلیل سخت گیرانه بودن اصلاح شد و افرادی که معدل ترم مهر و بهمن ۹۷ -۹۸ آنها زیر ۱۶ باشد می‌توانند اسناد خود را برای دریافت شهریه ارسال کنند. بیست و پنجم اسفند ماه سال جاری به عنوان آخرین مهلت جمع آوری اسناد هزینه‌ای دانشجویان مشمول این طرح، خواهد بود و تحویل مدارک از سوی دانشجویان در مهلت مقرر ضروری است و در صورت ارسال مدارک در سال ۹۸ مسئولیت عدم پرداخت شهریه این افراد به عهده خود آنان خواهد بود.

«ارسال ۲۱ اثر گروه‌های همسرایی و همخوانی به دبیرخانه مسابقات قرآن» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «ارسال ۲۱ اثر گروه‌های همسرایی و همخوانی به دبیرخانه مسابقات قرآن» آورده است: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار فراخوان گروه‌های همسرایی و همخوانی قرآن کریم، ۲۱ اثر به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد. سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد و ویژه برنامه‌هایی برای مدعوین و حاضرین در این دوره از مسابقات تدارک دیده شده است. در همین راستا مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، جهت تأمین بخشی از این ویژه برنامه‌، برای گروه‌های تواشیح برای ارائه آثار فاخر خود در موضوعات پیامبر رحمت، منادی وحدت، قرآن، محور وحدت جوامع اسلامی، انتظار و جامعه مهدوی، شهدای قرآنی فاجعه منا، پیروزی مقاومت اسلامی در سوریه، مسلمانان و استکبار ستیزی، امام خمینی رحمت‌الله‌علیه، تجسم اسلام ناب محمدی و مبارزه با ظلم، ولایت فقیه، رمز تداوم انقلاب اسلامی، امام خمینی رحمت‌الله‌علیه، منادی وحدت جوامع اسلامی، انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ظهور منجی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه فراخوانی اعلام کرده بود. با پایان مهلت ارسال آثار، ۲۱ اثر از گروه‌های تواشیح استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مردم از مدیریت جامعه شکایت جدی دارند»، «باید امر به معروف از مسئولان آغاز شود / آغاز کمپین پذیرش انتقاد های مردم از مسئولان»، «گردهمایی سالانه ائمه جماعات مساجد استان تهران برگزار می‌شود» و «برترین جهاد کدام است؟» هستند.

انتهای پیام

captcha